2013

Efter varje nyår är det som att alla bara tänder till. Det är en chans att börja om, att lägga det gångna året bakom sig och se framåt mot nya vägar och nya möjligheter.
Jag är själv så i allra högsta grad. Varje januarimånad är jag alldeles överfylld av motivation och ambitioner. Jag sätter upp 347 mål och förväntningar på året och kan inte bärga mig inför tävlingssäsongen. Den här gången ska jag däremot begränsa mig lite.

Inga mål, inga förväntningar. Och inget att förlora. 2012 var ett mellanår på alla plan, men jag kan inte göra något mer än att bita i och se till att 2013 blir något alldeles extra.
Jag har ingenting att bevisa och ingen att göra besviken förutom mig själv. Det får helt enkelt bära eller brista.

Denna termin som kommer är dessutom mitt sista i grundskolan. Det känns otroligt kul! Gymnasiet blir kanske inte så dumt i alla fall. Nya människor och nya krav. Även om jag gärna skulle kastat mig in i ett utlandsjobb med huvudet före, så blir det skönt att ha gymnasiet gjort. Då kan jag lugnt ägna mig åt hästarna i vetskapen att jag har något att falla tillbaka på om jag skulle tröttna eller skada mig.

Men jag ser väldigt positivt på det kommande året! Hästarna känns fina, skolan flyter på och jag känner mig nöjd. Dessutom så ska jag inleda det nya året med en Tedträning nu i helgen då både Kerrie och Yankee ska vara med. Det ska bli så otroligt kul!
Och jag har bestämt att 2013 ska bli vårat år. Nej, jag ska göra 2013 till vårat år.

Ha ett fint liv tills vi hörs igen och lycka till med era nyårslöften! :D

/Sara


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0