Yankee

Min stackars ponny har det riktigt jobbigt just nu. Han har nämligen stått i nästan en månad pga att han har visat hälta när vi har böjt och dessutom sett knepig ut i vänstervarv. Meeen det konstiga är att vi hittar ingen hälta!
Dom har behnadlat och bedövat och röntgat och gud vet vad men vi hittar ingenstans där han har ont. Men nu så får han vila i 2 veckor till och se om han blir bättre.
Det här gillar dock inte Yankee. Han gnäggar konstant när man går förbi och försöker alltid tränga sig ur hagen så att man ska ta honom och inte Kerrie. Lilla gubben är så taggad man kan bli alltså.
 
 
 
Och jag saknar att rida honom så in i helvete. Men förhoppningsvis så kommer det vara väl värt väntan att rida honom när han kommer att vara helt frisk och fräsch.
Jag tror att jag ska ta och borsta och mysa med honom riktigt ordentligt i dag för att han inte ska tro att jag har glömt bort honom! ;)
 
Tråkigt så klart att hela hösten är körd, men vi kommer igen nästa år helt enkelt. Vi får hålla tummarna för att han blir frisk den här gången! :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0