Storhäst

Det bästa jag har gjort i år är helt klart att börja tävla storhäst. Visst, jag har fått backa bandet och ta det från början igen, men jag har lärt mig så mycket!
Sen tycker jag att det har gett en ödmjukhet som inte fanns där förut. Atmosfären på strohästtävlingar är så annorlunda mot den på ponny. Det är seriöst och proffsigt men ändå trevligt.
 
Nu i Hudiksvall så tittade vi på 140n. Och tänk att så lite kan vara så lärorikt och inspirerande! Att se de där sjukt duktiga ryttarna och fina hästarna på nära håll och se hur de hanterar olika situationer gjorde mig verkligen sugen att lära mig mer och att hamna på den nivån så fort som bara möjligt.
 
 
Än är det långt kvar innan jag får glida runt i 140, haha, men den dagen längtar jag verkligen till och det ska jag jobba för varje dag fram tills dess!
Men vad ska man säga, det känns som att jag har insett att det är faktiskt inte omöjligt och helt utom räckhåll. Även om det är många år framåt i tiden.
 
Vad jag ville komma till var att tävla på storhäst har fått mig att reflektera över mig själv och vad jag egentligen vill med ridningen. Fått mig att verkligen inse att det här är precis vad jag vill göra och ingenting annat.
 
SÅ om du funderar på att gå över til storhäst skulle jag absolut säga GÖR DET. Det är så himla lärorikt och annorlunda än att rida ponny. Man kanske inte får räkna med en massa placeringar de första åren om man inte kan köpa en riktigt erfaren och fin häst, men man lär sig så mycket att det inte gör något. Så det bästa är ju egentligen att rida ponny parallelt med storhäst så länge man kan.
Då kan man använda kunskaperna man skaffat sig på häst sen när man tävlar sin ponny ;)
 
Ja, det var väl bara det.. Ha det bra, vi hörs när jag har lust
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0