Ny häst!

Förlåt att jag bara glider in sådär helt utan att ursäkta mig för våran helt värdelösa uppdatering, men jag tänkte att det kanske hade varit intressant för er att veta att vi har fått en ny häst i stallet! :D
 
Eller häst och häst, rättare sagt en viss C-ponny vid namn Alexa. En ponny jag alltid tyckt jäkligt bra om och som ni kanske vet så är det min bästa kompis Linnea som hade henne förut.
Men nu så bor hon alltså hos oss! Det ska bli jättekul att rida henne och jag tror att hon har väldigt mycket kapacitet bara man får pli på henne ;)
 
För hon är ju en liten tokfia med extremt mycket energi och lite egna ideér, haha, men jag tror faktiskt inte det blir några problem bara jag lägger ner lite jobb och får hjälp av mina tränare :)
 
 
Men här kommer lite nödvändig info om henne, så ni vet lite vad det är för en!
Hon heter då Alexa, tysk ridponny f-2004. 140 cm prick. Väldigt fin dressyrstam, kommer inte ihåg några namn men det är många meriterade dressyrponnyer i stamtavlan.
Alexa har alltså dressyrgener, och det märks! Väldigt vacker, massor av ridbarhet och fina gångarter. Så det blir nog en himla bra fälttävlansponny det där ;)
 
Just nu vilar hon, men hon ska sättas i gång i oktober och då får vi se vad det blir av henne helt enkelt! Ska bli väldigt kul i alla fall :)
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Åhh vad kul, jag var upp hos Astrid för två veckor sen ungefär då du var i skolan och då såg jag inte någon brun Alexa så den är alltså sprillans ny! Vad roligt!:)

2012-09-13 @ 10:18:09
Postat av: Jennie

Gud vad roligt att du ska ha henne! Sjukt fin ponny!

2012-09-14 @ 19:49:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0