Tedträning dag 2

Jag kunde inte vara nöjdare! Alexa har skött sig exemplariskt och Ted verkade nöjd.
Idag hoppade vi en bana med trekombination, jobbade återigen mycket med krysset och markarbetet. Hon var så sjukt fin i början där hon kom in till hindret, lyssnade på mig hela tiden och jobbade super i markarbetet. Hon tog alla tempoväxlingar bra, till och med i galoppen!

Det som verkligen löste det hela var att jag lärde mig att korta galoppsprången på ett effektivt sätt. Klackarna på och hög, neutral hand. Mjuk och simpel ridning helt enkelt.
Så jag kunde verkligen inte vara nöjdare! Allt kändes grymt och jag vet precis vad jag ska jobba på tills nästa gång.

Och sen måste jag bara tillägga att Alexa är så otroligt härlig på hinder!
Jag tror att det finns massor av potential i henne, hon är verkligen klar på hinder och sen hoppar hon ju onekligen med väldigt fin teknik. Det som saknas är bara markarbetet och styrkan!
Jag tror det här blir jättebra till våren.

/Sara


Kommentarer
Postat av: Fredrika

Vad kul! Har du någon film?
Hur går det med Yankee förresten, har inte sätt någonting om honom på ett tag

2012-11-18 @ 21:01:26
URL: http://fredrikalundahl.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0