Presentation av mina hästar

Eftersom vi har en del hästar och det kan vara svårt att hålla reda på alla så har jag gjort en liten presentation av dom.
Totalt har vi sju hästar just nu, men jag rider bara de tre översta.
 
 
Munsboro Yankee - född 2006, irländsk import, D-ponny.
Yankee är stjärnan i stallet. Min älskling helt enkelt. Vi köpte honom på våren som 5-åring, snart 2 år sedan alltså. Tillsammans har vi tävlat upp till LA+5.
 
 
 
 
 
 
Kerrie Ek - född 2006, Orlando-Recruut, 160 cm.
Vi köpte Kerrie hösten 2008, när hon var 2 år gammal. Så vi har följt henne hela vägen. Hon är en sjukt härlig häst med en massa potential. Hon har även fått ett föl som heter Silver Eclipse, som numera bor hos Erika Lickhammer.
Tillsammans har Kerrie och jag tävlat upp till 110 cm.
 
 
Filmen är i från februari så ni förstår att den inte är särskilt aktuell ;)
 
 
 
Alexa - född 2004, tysk ridponny, C-ponny.
Alexa har jag haft i ca 2 månader. Ett projektarbete som vi helt enkelt får se vart det leder. Det är en väldigt svår ponny men jag tror det kan gå till sig med lite tur och mycket arbete.
Det är i alla fall en fin ponny med massor av kapacitet om man får henne med sig.
 
 
 
Silver Aisha - född 2011, Eldorado vd Zeshoek-Accord II
Aisha är våran egen uppfödning som just nu står på box efter en ledskada. Det är osäkert om hon ens kommer att hålla för ridning, men om hon gör det så kommer det bli min nästa häst. Hon är väldigt trevlig att handskas med och ser riktigt fin ut!
 
 
T-Salsa - född 2001, Casall-Accord I, 160 cm
En häst som vi har på avelslån i från Susanna Haldén. I år blev hon mamma till Silver Gaillou (Gaillard de la Pomme-Casall), ett hingstföl. Inför 2013 är hon betäckt med Balou du Rouet.
 
 
Gaillou, årets fölunge:
 
 
Alice - född 2006, Acodetto-Turban Rose, ca 165 cm.
Vi har bara haft Alice sen i somras, men hon är oridbar och ska bli avelssto istället. Hoppar fantastiskt gör hon i alla fall!
Hon är betäckt med Click and Cash inför 2013.
 
 
Och det var alla! Har ni några frågor eller så är det bara att skicka i väg en kommentar.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Lovisa

Kan inte ni filma era stall, hagar osv?:)

2012-11-26 @ 20:22:02
URL: http://lovisaedstrom.blogg.se
Postat av: Lotta

Vad har hant med Vanessa??

2012-11-28 @ 03:52:07
Postat av: Rebecca - Min Fotoblogg

Tänkte precis samma sak, vart har Vanessa tagit vägen? :)

2012-11-28 @ 10:29:44
URL: http://www.rebeccatengstrom.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0