Klippning

Hur brukar ni klippa och frisera era hästar?

Själv brukar jag köra all in, i alla fall med tävlingshästarna. Jag har fobi för lurviga och raggiga hästar så så fort det börjar bli kallare och hästarna sätter päls så åker klippmaskinen fram! ;)
Jag klipper alltid hela hästen, med ben och huvud och allt. Öron klipper jag ur riktigt ordentligt och samma sak precis där man har tränset/grimman, där brukar jag klippa en liten bit.
Sen manen försöker jag att klippa så långt det är möjligt, men om den är för tjock så har man inget annat val än att ställa sig och rycka ;)

Svansen klipper jag så att den räcker precis ner till halva skenbenet.
Hur brukar ni göra?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0