Fråga till er

Hur brukar ni fixa era hästars manar inför en tävling? Vad tycker ni är finast?
 
Jag brukar oftast ha manen lös eller tofsad. Egentligen tycker jag att lös man bara är fint om manen ligger ner på en sida, vilket den inte gör på mina hästar ;)
MEN är man lat så är man.
När jag har lust så brukar jag tofsa eller knoppa. Oftast tofsa då jag tycker det blir lika fint och det är mycket enklare än knoppar.
 
Snodde lite random bilder från Google och Anna, haha..
 
Vad tycker ni är snyggast?
 
 

Kommentarer
Postat av: Wilma Kullström

Knoppar tycker jag, har aldrig testat och ha tofsar faktiskt! Lös man är inge fint på Safir eftersom den dels är så gul och dels att den är för tjock så den flyger hej vilt över till den "tomma" sidan ;)

2012-11-26 @ 21:15:34
URL: http://ponnyryttareinorr.blogg.se
Postat av: Josephine Sjögren

Snyggast med utsläppt man! Men på tävling eller vid fotografering så tycker jag att det är snyggast med knoppad man, men det beror på som sagt vad man ska göra! :)

2012-11-27 @ 08:08:55
URL: http://newjosephine.blogg.se/
Postat av: Maja

Jag tycker nog inte att man till hopptävling ska ha knoppar där att jag tycker att manen ska flyga. Så utsläppt eller tofsad man.
Men du. På de bilderna som jag har sätt av Kerrie och Yankee har du remontnosgrimma på dem? Är det för att du tycker det är snyggt eller för att det är bra på något sätt? Jag tycker själv (om jag ska vara ärlig) att det är fult men jag undrar bara varför ni väljer just den nosgrimman. :)
Fin blogg!

2012-11-28 @ 15:52:31
URL: http://majamerin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0