Svar på kommentar

själv har jag som mål att inte förstöra någon häst jag rider..

Tror du missuppfattar lite. Jag menar inte att man förstör i att göra hästen helt oridbar eller ja, helt enkelt utbilda hästen helt åt helvete så att den inte ens kan gå lätta klasser.
Jag menar att tills man är proffs, eller en riktigt duktig ryttare så måste man få göra misstag på sina hästar. Slår vad om att dina hästar inte är perfekt utbildade?
Det finns ju alltid någon som rider ens hästar bättre. Sitter  RGB upp så är det väl klart att hästen går som en klocka.

Jag skulle i dagsläget aldrig kunna utbilda en häst på bästa sätt, från 3 års ålder och sen till hästens absoluta maxkapacitet. Inte på miljonen!
Och det är inget konstigt med det, eftersom jag inte är något proffs. Om jag då ändå sen får en 3-åring så gör jag ju självklart mitt bästa, men det skulle ju självklart bli en helt annan femma om Rolf-Göran satte sig och red.

Förstår du hur jag tänker? :)


Kommentarer
Postat av: Frida

Tycker du resonerar bra :)

2012-05-13 @ 08:41:11
URL: http://fridaatg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0