Godmorgon!

Nu sitter jag här hos Sara och har varit vaken en stund. Planen var att jag skulle följa med Sara till skolan, men eftersom hennes lärare inte tyckte det var lämpligt så blev det tyvärr inte så ..
Det var ju lite tråkigt, men jag ska i alla fall vara hemma idag och jag har lovat att blogga och fixa stallet!

Igår var det träning, och vi kom iväg lite sent hemmifrån så jag kom lite mitt i träningen. Där stog Sara och hennes mamma och väntade med Yankee så det var bara för mig att hoppa upp.
Ni kanske tycker Sara tar i lite väl när hon skriver att Yankee är så grym, men nej. Han är nog den allra bästa och coolaste ponnyn jag mött!
Det är bara tuta och köra, verkligen. Han är så himla rolig och han gör allting rätt.

Min ridning igår var väl dock inget att jubla över. Jag var jättespänd och nervös. (Jag hatar mig själv i sånna lägen, istället för att bara chilla lite och göra mitt bästa, nä då är jag så rädd att andra ska tro att jag dålig osv ..)
Vilket fall, Yankee är så sjukt olik Pärlan, och jag har ju inte ridit någon annan häst än Pärlan på .. jag vet inte hur länge.

Pärlan är jättekänslig och mjuk i munnen, Yankee behöver man hålla hela tiden, han är inte stark och olydig men man har rejält mycket i handen i alla fall!
Pärlan måste man attackera mot hindren, och liksom verkligen trycka iväg. Jag vet så väl att det inte behövs på Y, men det sitter så långt inne i skallen så jag gjorde det omedvetet mer eller mindre ..
"Vänta på hindret och hindret kommer till dig" fick jag höra, väldigt konkret, men jag blev så irriterad som inte gjorde som jag själv ville!

Sista rundan var väl faktiskt helt okej, då kunde jag slappna av lite mer och koncentrera mig på min ridning.

Jag ska ha en Yankee i alla fall!


Nytagen bild från fönstret ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0