Kommer folk tro att jag är galen?

Yo bro's.
Jag har länge trott att man måste göra något speccielt och utstickande för att lyckas. Jag menar inte att man ska rida bakofram eller utan stigbyglar, jag menar någon liten extra grej som gör att man kanske lyckas lite snabbare och lite bättre än alla andra.

Själv har jag legat lite lågt i ridningen nu. inte lagt upp några mål, vi har bara varit ute och haft lite lull-ridning, det har behövas. Dels har jag fått upp motivationen lite mer, jag måste trots allt hålla igång tills hon säljs.

Till det jag skulle säga -
Jag vet inte om folk kommer tro jag är galen eller nåt [;)] Men igår när jag red fick jag en liten uppenbarelse, eller vad man ska säga. Hon har stått i nästan en vecka och igår när jag skulle trimma och känna igenom lite på planen, så var hon som galen. Det var så jävla kul och vi hade skitroligt!
Jag satte upp lite småskutt och hon skenade, och bjöd och bockade, hon tyckte det var roligt. Det kändes så otroligt bra i mitt hjärta, att vi kunda ha roligt tillsammans utan att behöva bråka något alls.

Jag ska anmäla till någon tävling nu i April, så ska jag göra ett litet experiment. Hon ska få stå ca 5-6 dagar innan.
På tävlignarna i somras var det ju tvärt om. Hon fick vila en dag innan, men hon var helt sjukt slö och hade ingen energi alls! det var hemskt.
Nu lägger jag upp all träning veckorna innan och sen står hon resten,  skrittar ut någon gång där i mitten för att känna på henne också.

Sundsvalls Ridklubb den 8:e eller Wången 22:a :)


/Anna

Kommentarer
Postat av: Louise

Känner igen det där, Bompa är likadan. Det fungerar inte med hård, ordentlig träning hela veckan lång. Han går om bäst när jag rider 3-5 gånger i veckan och då blandar in slapp- och buspass :)



Däremot tror jag inte ritkigt på att låta henne vila såpass länge innan tävlingen, då är det väl bättre att du rider ut och busar och bara koncentrerar dig på framåtbjudningen? Jag har själv jobbat med alla mina hästar jag haft och deras framåtbjudning och det tar tid!

Sedan är ju knepet på tävling att tänka som på träning, att ta ett hinder i taget och inte börja rada upp en massa krav på sig själv och hästen som man inte har hemma.



Men gick det inte riktigt bra för er i dressyren då? Något du ska prova på igen? :)



Tycker det är jättekul att följa ditt hästliv, påminner en hel del om mitt :)

2012-03-26 @ 10:10:47
Postat av: Tilda Sjölinder

Vad kul att både hon och du tyckte de var kul! :D



Men den 8onde är det väll bara reg/nat på kungsnäs? "/ Vart ligger wången? :)

2012-03-30 @ 17:52:01
URL: http://goldenhorses.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0