Wångenhoppet

Nu börjar Wångenhoppet närma sig och jag längtar mer och mer för varje dag som går!
Jag ska rida Kerrie på torsdagen, 90-1m. Sen med Yankee ser det ut så här:

Fredag
LB - Mountain Horse Pony Cup. Går bara in och gör en skolrunda, ska försöka rida med en bra teknik på 90% av hindren. Sen så får stilbedömningen bli som den blir, det kan man ju inte precis påverka.
 
LA. Det här blir óckså bara en skolrunda. Ska rida med en bra teknik på 75% av hindren.
 
Lördag
LB+5 - A:0+A:0. Här blir det lite av en speedrunda för att snabba upp reaktionerna. Ganska högt grundtempo och korta vägar, även i grunden.
 
Söndag
LA. Här ska vi nolla. Då rider jag med en vinnande teknik på alla hindren, med en bra plan och fokus.
 
 
Förut hade jag tänkt rida LA+5 på lördagen, men vi sket i det efter lite snack med Ted. Det känns som att en LB+5 är mer uppbyggligt och då blir det lite enkelt och roligt för honom istället.
I vilket fall som helst så ska det bli grymt kul med tävling igen, och det är ju huvudsaken! :)
 
Förresten så är det himla kul att det är såpass många som ska dit! Just nu är det 221 starter på hela helgen och för att vara Norrland så är ju det ett ganska bra startfält ;)

 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0