Ändringar

Den här veckan så har jag gjort lite ändringar i utrustningen, på båda hästarna faktiskt.
Yankee har jag provat ett pelham på, eftersom han har varit så himla stark och pigg, framförallt ute. Men det är inget jag kommer att hoppa på, utan det blir mest när jag rider ut.
 
 
Sen så Kerrie ska få börja hoppa på ett Nova och med en ganska kort martingal. Martingalen var Teds idé, för då så kan hon inte hoppa med huvud och hals rakt upp som hon gärna gör.
Den gör så att hon mer sträcker sig framåt-neråt och hoppar lite mer genom kroppen, vilket syntes väldigt väl på filmen då vi satte på en martingal.
 

Novat använder jag därför att hon ska våga sträcka fram halsen vid hindret. Nu så blir hon lite tom och försiktig framme vid hindret, men det kändes som att det blev mycket bättre när jag la ner handen och använde Novat istället för det tvådelade.
 
Men det känns som att det här kommer att fungera bra! :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0