3 saker bara

 
 
1. Yankee ska masseras på onsdag kväll och då får vi ju se om det är någon muskelspänning i höger bog som jag trodde.
Jag har ridit honom ett par gånger nu och han har varit helt gudomligt fin, så jag tror väl inte att det är något så himla allvarligt ;)
 
 
2. Jag och Yankee är typ, haha ursäkta uttrycket för det är så klyschigt, nykära. Jag vet inte vad det är, men jag kan sitta i hans hage och bara kolla på honom medans han snusar mig i håret.
Haha, typ så flumm det kan bli, men alltså han är såååååå fin! Och när jag har ridit honom på senaste tiden så har allt bara funkat. Man kan be om i princip vad som helst i markarbetet och han gör det. Sen vet jag inte om det bara är jag som uppskattar min häst lite extra, men i vilket fall som helst är det en härlig känsla, hoppas det håller i sig!
 
 
 
 
3. Och så till slut, jag fick en väldig massa inspiration på Tedkursen. Så nu har jag värsta bra idéen (eller ja, ska man säga att Ted har en värsta bra idé ;) till hur jag ska få en bättre planering till tävlingar. Jag sätter ett mål, tex att jag ska nolla en viss klass på en viss tävling, reder ut precis allt som behövs för att det ska gå så smidigt som möjligt och gör en plan med förberedelser. Sen följer jag dessa förberedelser till punkt och pricka.
Efter tävlingen så frågar jag mig själv om målet uppfylldes. Är svaret ja så gör jag likadant till nästa tävling, är svaret nej så reder jag ut vad som kan förbättras i förberedelserna och gör det till nästa gång.
 
 
Just nu till exempel så har jag satt ett mål med Kerrie, att jag ska nolla 1m på Wången och att jag ska ha lagt ner handen på minst 75% av hindren. Om Yankee är ok tills dess, så sätter jag ett mål att vi ska nolla söndagens LA.
Tills dess så jobbar jag vidare med markarbetet vi gjorde på kursen, wihihi :D

Blir azum tror jag!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0