Världens finaste trögponny!

Tre dagar har jag haft honom, och tre dagar har jag ridit.
Han har varit huuur fin som helst, han är verkligen lättriden, fast ändå lite svår, hm? Han är jättelätt att reglera men han blir lätt springig och vill inte jobba igenom kroppen i traven. Sen är han svår att ha i handen. Håller jag för hårt så drar han upp huvudet. Håller jag för löst så söker han stöd och blir orolig i huvudet. Dock så känner jag allt mer vart jag kan ha honom nu. Har lagt undan ett bett på Hööks, som kommer till veckan. Ett Nova-bett så jag har mer marginal att hålla på. Varken för löst eller hårt liksom. Här hemma har jag ridit på Pärlans tvådelade med plast på, och det funkar ju, men det är så svårt att hitta det där läget när han är såpass känslig.

Idag var han väldigt pigg i början, och blev superflängig i traven. Mamma la fram några travbommar och han var omöjlig först, han totalignorerade dem och typ travade bommarna. Eller så travade han in och gjorde nån typ av galopp över .. Haha. Skrittade honom lite och kom in i vääääldigt långsam trav och då lugnade han ner sig som tur! Han är så underbar den där ponnyn, han är så säker, balanserad och taktmässig i sig själv! Han är nog den finaste ponnyn jag suttit på.
Också är han ju lite trög. Haha, inte seg på något vis, men han vill inte fatta höger galopp! Jag är sååååå övertydlig det bara går, och han förstår inte. Eller, ibland fattar han första försöket och iböand fattar han efter typ tionde försöket, haha. Men det är ju tränesaker, för han är så otroligt härlig att jobba med! Vill alltid göra 100% rätt och alltid lika glad.

Fick några fina byten när jag rullade över ett litet hinder på medellinjen, då gick det minsann bra att byta galopp ... ;)
 
 

Kommentarer
Postat av: Tilda Sjölinder

Följer bloggen slaviskt! :D Kan du inte skriva info om honom i ett inlägg? :)

2012-07-16 @ 11:19:11
URL: http://goldenhorses.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0