Träningsupplägg

Tycker det här med tränisupplägg är ganksa intressant. Själv tror jag inte alls på att man ska trimma åtta dagar i veckan för att nå bästa resultat. Nej, det ska vara lätt och roligt också, annars tröttnar nog både häst och ryttare väldigt snabbt utan tvekan.
Själv är jag väldigt dålig på att planera mina ridpass, måste jag erkänna. Det blir vad jag känner för - och inte har gjort på ett tag. Låt säga att jag har; hoppat en dag & ridit ut dagen efter. Jamen då kanske det blir ett trimpass på ängen. Jag tror ni förstår? Sen hur länge jag rider, beror helt på hur intensivt passet är, och vad han har gjort dagen innan. Igår red vi ut ganska kravlöst med lite lösgörande på plan, ganska länge men då var ju passet inte så intensivt. Så dagen efter, idag - fick han skritta fram länge och sen jobba lite i alla gångarter ett kort pass.
 
Jag vet att det finns människor där ute som planerar sina pass i minsta lilla detalj & minut, men nä jag tycker inte att det blir roligt då. Varför inte gå på känslan och träna på det man just känner för?
Det känns ju som om passen skulle bli mer lyckade ifall man gjorde det man verkligen vill, om ni förstår. Och med det menar jag inte att jag ska hoppträna sju dagar i veckan, utan att man har friheten att öva på det man just känner för.
 
Hur brukar ni lägga upp era ridpass? Vad har ni för tanke bakom?
Vill jättegärna höra era åsikter, jag lovar att svara på era kommentarer!
 

Kommentarer
Postat av: Fia

Jag kan ändå tycka att det är ganska bra att ha en plan av hur man ska lägga upp sin träning. För mig så handlar livet om ganska mycket planering för att få allt att gå ihop med unge,hästar och jobb.

Jag brukar lägga upp veckoschema för mina hästar, följer dom inte slaviskt men jag har liksom alltid en plan med hur jag vill att hästarna ska gå.

Det funkar för mig i alla fall :)

Tycker eran blogg är toppenbra med varierade och bra inlägg, keep up the good work

2012-07-24 @ 06:59:53
URL: http://iminegnalillabubbla.blogg.se
Postat av: Holly

Hej!
Jag skulle jätte gärna att ni/du skulle kunna göra en outfit till min häst, och skriva var man kan köpa grejorna, jag vill liksom helst att det ska vara med:Schabrak, benlindor, tröjor etc. Den ska vara typ äppelgrön alltså ganska stark grön! Jag har ett pannband som är mycket grönt och skulle vilja ha som tävling! Jag har en storhäst som är mörkbrun på vintern och blir ljusare på sommaren//Holly

2012-07-29 @ 17:49:22
Postat av: Tilda sjölinder

Vad har du för sadel på sture? :)

2012-07-30 @ 14:19:50
URL: http://goldenhorses.blogg.se/
Postat av: Fredrika

Jag brukar planera för en vecka, jag sättet upp ett litet mål och lägger lite olika pass under dagarna. Sen brukar det ofta bli att jag ändrar det, när det är fint väder så vill man ju passa på att rida ut, eller om man känner att det inte är en bra dag helt enkelt :)

2012-08-02 @ 22:21:31
URL: http://hoppdressyren.blogg.se
Postat av: Klara

Haha, en annan planerar massor :p

2012-08-14 @ 15:57:05
URL: http://klarrs.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0