Sista dagen

I dag så hoppade jag faktiskt en LA, som jag var rätt nöjd med. Jag red enligt planen som var att hålla i hop och lägga honom nära, i alla fall fram till 6:an.
Väl på 6:an så fick vi ett ganska bra språng, men det var ett väldigt lättrivet plank så det ramlade ändå. Efter det blev jag ganska less och slutade helt rida, vilket resulterade i ett pet till.
 
Haha, hyfsat irriterad jag var när jag gick ut.. För en gångs skull så gjorde både jag och Yankee vad vi hade tänkt oss, också skulle de där jävla bommarna ramla ändå!
Men jag ringde Ted lite snabbt och hans teori var att jag tog bort för mycket galopp på honom och att det var därför. Lät som en himla bra teori, jag blir nämligen värsta kontrollfreaket i bland och har typ fobi för att han ska bli lång och stor, haha. Jag ska ta och ringa Maggan också och prata ut lite, mina stackars tränare får ta det mesta ;)
 

Han är ju trots allt 6 och har inte riktigt styrkan för att kunna hoppa på bästa sätt när jag tar ner honom så mycket i tempot.
Asnöjd med honom i alla fall, han har varit så himla himla fin i helgen och verkligen gjort sitt bästa! :D
 
Sen är jag väl ganska nöjd med mig själv. Jag gjorde en plan och jag följde den, och eftersom resultatet i dag inte blev som jag tänkt så var det uppenbarligen fel plan!
Nu blir det att ut och galoppera och jobba Y i lite högre tempon så att jag kan göra det bättre på Näset om 2 veckor.
 
Det är så man får göra, går ju inte sitta och analysera sönder de där riven till atomer. Himla nöjd med helgen i alla fall, det har varit jätteroligt!
Och bästa Saga och Floris som vann Ridsport Ponny Cup idag, vilka stjärnor alltså <3
 
Jag återkommer med ett inlägg om hur tävlingarna har varit, det kanske är intressant att höra?
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: malin

Vem maggan är du rider för och skriver om?? Vart håller hon till???

2012-07-08 @ 22:11:55
URL: http://malinanderssons.blogspot.com
Postat av: Jennie O

Vilken storlek är det på ditt blåa Schockemöhle? :)

2012-07-08 @ 22:26:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0