Min sits

Gah, märkte en lite jobbig sak i helgen. Kollade tillbaka på lite äldre filmer från förra året, och insåg att fan, jag rider ju fulare nu än då ;)
 
 
I år har jag verkligen inte brytt mig om hur det ser ut, verkligen verkligen inte. Istället har jag bara försökt hitta känslan i varje ritt, då en bra känsla är mycket mycket viktigare än en snygg ritt, enligt mig. Och det får ju tyvärr sina konsekvenser, för om jag inte tänker på att rida fint så gör jag inte heller det.
Så som ni ser på bilderna så har det blivit ganska illa. Skänklarna bara flyger hejvilt, samma sak med armbågarna. Sen överlivet tippar jag alldeles för långt fram. Händerna kastar jag framåt, ger lite för mycket eftergift på varje hinder. Man kan ju i alla fall vara glad för att jag i alla fall kollar rakt framåt och inte ner i manen, haha.
 
Och så har vi så klart min vänsterskänkel som är mycket svagare än den högra, vilket resulterar i att jag omedvetet försöker kompensera med vänsterhanden. Vilket i sin tur resulterar i att Yankee har blivit alldeles sned han med ;)
 
Så i vinter blir det full fokus på att jobba med framför allt skänkeln, sen ta itu med överlivet. Ju mindre jag stör hästen desto bättre hoppar den ju, så det är faktiskt viktigt även om det är en tråkig sak att träna på.
Har ni något problem med eran sits?
 

Kommentarer
Postat av: Maja Merin

Japp det har jag, mina händer lägger jag ner för mycket på manken!!:-X Fin blogg:-)

2012-07-09 @ 16:48:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0