Tedträningen i helgen

Nu är jag hemkommen från en underbar underbar helg, har lärt mig så sjukt mycket och är helt övertaggad att träna tekniken nu ;)
Ted är, helt enkelt bara så jävla fucking grym. Tack, nu fick jag det sagt.

I vilket fall som helst har ponixarna varit grymt fina, Yankee var väl inte på topp i hoppningen men han har ju faktiskt inte hoppat ordentligt sen Helsingborg. Höga krav eller vadå?
Mulle skötte sig som en liten ängel, hoppade helt fantastiskt i vissa språng. Otroligt vilken skillnad det blir när man sätter ett hinder framför honom och en Ted bredvid mig ;)

Yankee
Första dagen var han jäkligt taggad och hade ett par språng som var upp i taket ;)
Riktigt fin men min ridning var lite off just på hindren, så blev en hel del konstiga språng. Hoppade bana på 1m, ett par språng på 110.
I dag så var han supersuper i markarbetet, Ted sa ju det att jag har gjort ett helt fantastiskt jobb med markarbetet, roligt att höra! Men det blev nästan lite för välridet - vi bara fortsatte samla in i hindret och tappade energin på vägen. Och jag var ju inte precis van vid att han tappar energin, så jag hade ingen aning om vad jag skulle göra och red antingen i väg på första bästa distans eller så satt jag bara där som ett fån och red inte alls.

Och eftersom söndagen mest var fokuserad på markarbetet som var ganska krävande så var han rätt trött när vi väl skulle hoppa bana. Resulterade i ett par utbrytningar och några jäkligt dumma fel av mig men till slut fick vi till det och fick en okej runda till slut ;)



Ni kanske ser på videon att han har tappat stinget lite på söndagen? Jämför med den sista filsmnutten från lördagen mot de första från i dag, i den sista är det en jävla snärt på honom men i de första är han lite segare och inte lika energisk.
Men men, han får ju faktiskt lov att vara lite ringrostig! I markarbetet var han fantastisk i alla fall, så det var ju kul :)


Mulle

Jag är sjukt imponerad av denna ponnyn. Visst, det blev lite dragkamp efter hindren men han gick att SAMLA!
Och ställer man ett hinder framför honom så blir det en helt ny häst.
När markarbetet sitter så kommer det bli en toppenponny. Det vi egentligen gjorde var att vi körde en massa halvhalter, och höjde handen rätt rejält för att verkligen sätta honom på bakbenen. Sen så har han ju en tendens att länga sig mot hindren så fort man lättar det minsta i handen, så jag fick hålla i honom lite mer och hålla fast bakbenen i handen helt enkelt.
Haha, Ted uttryckte det så att "han blir som en hel heffaklump så fort du lättar lite". Men det kändes bra hela helgen i princip :D



Underbar underbar helg som sagt, kan skriva om Tedträningar hur länge som helst men det orkar ni nog inte läsa ;)
Skulle det förresten vara intressant om jag drog lite snabbt om vad vi gick igenom teoretiskt och vilka övningar vi gjorde?






Kommentarer
Postat av: fredrika

Vore kul om du skrev om teorilektionerna också :)

Det syns att du har gjort ett jättebra jobb med Mulle, såg ut som att han väntade på dig och vilade lite på sprången istället för att kasta sig iväg

2012-01-29 @ 21:08:45
URL: http://fredrikalundahl.blogg.se/
Postat av: isabelle winkvist

Tycker du rider så himla fint :)

2012-02-01 @ 17:16:36
URL: http://isabellewinkvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0