Svar på några frågor

Michaela hade några roliga frågor jag tänkte svara på. Eventuellt berättar jag mer om vissa i ett separat inlägg ;)
Nu var ju frågorna till både mig och Anna, så Anna får ju gärna svara på dom också.

Vad har du för mål 2012?

Jag har så sjukt mycket jag vill med 2012, så jag skriver alla mål för 2012 i ett separat inlägg!

Vilken är din förebild?
Jag har massor med förebilder men det är väl framförallt Bäckströms, Ted och RGB. Allihopa är såna fantastiska ryttare och inspirationskällor. Bäckströms rider så bra att det ser ut som att de hoppar 50 när de i själva verket leker runt på 140, Ted kan tamigfan ALLT om hästar och ridning och jag kan tänka mig att han rider som en gud (har aldrig sett honom rida), och Rolf-Göran behöver nog ingen närmare beskrivning ;)
Sen vet jag många ryttare jag tycker är duktiga, men de är väl inte precis förebilder.



Hur högt har du hoppat?
Enskilt hinder har jag hoppat 140 med Mai, 125 med Yankee, 110 med Kerrie och 110 med Vanessa.
Bana har jag hoppat 120 med Mai, 110-115 med Yankee, 90 med Kerrie och 1m med Vanessa.

Ditt mål med ridningen?
Mitt mål med min ridning har och kommer alltid att vara samma: Att bli en av världens bästa ryttare.
Och jag pratar inte i nattmössan, när jag har bestämt mig för något så går jag in 110% tills jag har klarat det eller tills jag helt enkelt inte vill längre.
Min värsta mardröm är att sluta som en ryttare som aldrig tog chansen att bli riktigt bra eftersom hon inte tyckte hon hade tillräckligt med talang, och sen spendera resten av sitt liv hoppandes på 120-130 höjder. Och ångra sig varenda dag.



Så är det något jag är säker på så är det att jag ska bli en fantastisk ryttare. På vägen dit så är det okej att jag bara är en ganska bra ryttare - huvudsaken är att man kämpar och kämpar. En dag så bara finns det där, som en belöning efter år av arbete.
Jag tror i alla fall att den enda vägen uppåt är hårt arbete. Och möjligen så går det med multimiljarder att köpa sig till hyfsad framgång, men ska man bli som RGB är det bara att förbereda sig inför en jävla massa slitgöra.

Haha jag kan hålla på och vimsa om sånt här i evigheter, men det vill ni nog inte läsa ;)

Tack för frågorna och hoppas du blev nöjd med svaren :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0