Redigeringstips: Få "djup" i en bild

Tänkte visa lite hur jag brukar redigera mina bilder, när jag inte har den perfekta inställningen på kameran. Personligen vill jag ha väldigt djupa bilder så de inte blir så platta och tråkiga.

På bilden här under så har jag såklart börjat med att öppna bilden.



Här så beskär jag bilden, eftersom objektet inte ligger riktigt centrerat. För att få en neutral beskärning så har jag gjort så att lika mycket beskärs från både det lodräta och vågräta hållet. För att lätt kunna se det så har jag gjort en röd markering, som bildar en kvadrat.



Sedan klickar jag på Image i menyn.



Klickar vidare på Adjustments.



Sedan vidare till Brightness/Contrast.


Jag börjar med att dra upp kontrasten. Detta får man prova sig fram till, hur man personligen vill ha. Jag valde 47.



Bilden blev antagligen väldigt (mer eller mindre) mörk när man drog upp kontrasten, och det kanske inte alltid är så snyggt .. ;)
Därför drar vi upp Brightness för att jämna ut det och få bilden lite mer neutral. Jag valde 22.


Så! Nu är bilden färdig. Det är bara att mixtra sig fram vad som just passar just den bilden man väljer- 
Hoppas jag hjälpte er lite på traven i alla fall!
Före & Efter:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0