Pay and jumpen

Ja, jag och hästarna var ju som sagt på Pay and Jump idag. Det gick riktigt bra faktistk!
Hade ju inte några förväntningar på underverk från varken min eller hästarnas sida, men vi gjorde i princip vad vi skulle :)

Vanessa
Första klassen var ju 80 cm, och den gick klart bäst. Hon var riktigt lugn, fin i munnen och tog stöd. Och äntligen insåg hon att man inte behöver ta i för kung och fosterland när det är 80 cm höga räcken.
Ni får se på filmen, mycket lugnare och avslappnat än förut.

Det märks väldigt tydligt på V när hon blir trött, för då lägger hon av helt. Det blir bara bakåt, inget stöd någonstans och spända språng. Så det var inte lätt i 90 när hon hade blivit trött.
När hon blir trött så slutar hon bjuda, och när hon slutar bjuda så blir det naturligtvis jäkligt svårt att hålla i hop henne. Första rundan så blev det ett riv på första hindret och ett stopp på 5:e, men stoppet var enbart mitt fel så det gjorde inte så mycket ;)
Andra rundan kändes bättre och där blev det ett riv på första hindret.




Kerrie
Jätteduktig! Hon är ju extremt ovan vid såna här tillställningar, så det blev en hel del att vara rädd för och en massa gnägg när hon blev ensam.
Men hon hoppade ALLT, även om jag fick till två.. hmm, mindre bra språng. Duktig häst var hon som hoppade vidare ändå och körde på trots att hon kom fel, hon har verkligen blivit modigare!

70 fick vi inte med på film, men hon var fin och nolla. Här är 90, ja ni ser, haha best hest <3



Jäkligt nöjd överlag, de skötte sig grymt bra. Vi har knappt hoppat alls i höst, så de är fantastiskt duktiga som fixar det så bra :)
Måste bara säga att Wilma som hade byggt banan gjorde det grymt bra! Hon borde bli banbyggare tycker jag ;)



Kommentarer
Postat av: Veronica -En hoppryttare med ambitioner

Svar: Nej tyvärr, det vill jag behålla själv! :)

2012-01-22 @ 22:52:07
URL: http://veronicasroka.blogg.se/
Postat av: Louise

Måste säga att du är grymt duktig som rider de så bra fastän du inte är så van vid storhäst (?) :) Speciellt i kråksprången så ser du ändå följsam ut och tappar knappt balansen.

2012-01-23 @ 07:41:38
URL: http://bensprattlarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0