Och det här med problemet ..

.. Problemet har ju faktiskt blivit bättre nu, men jag tänkte skriva lite mer utförligt mina teorier om vad som behöver "fixas" och vad det beror på.

Farten - Det får inte gå för fort och inte för långsamt. Låg fart = osäker häst, Hög fart = kan vara bra, men kommer oftast fel och hon blir osäker och stannar.


Stödet i handen - Ofta när jag känner att hon blir osäker, så är det en ren reflex att man vill bjuda till med handen. Detta är FÖRBJUDET att göra i detta läge, då hon känner sig trygg när jag håller det där stödet. Men jag måste vara mjuk och får inte dra det misnta, då surar hon bara.


Sitsen - Det är lite olika faktiskt. Ibland går hon bäst i galoppen när jag står upp och sitter ner två sista galoppsprången. Ibland tappar hon förtroendet för mycket och då är det bara att rida med hela kroppen som gäller.


Galoppen - Olika där också, men helst en lite längre galopp och i form så att jag känner att jag har det där stödet - och jag måste hålla det.

Sedan är det andra saker också, tillexempel kombinationer. Det här är mina känslor för kombinationer just nu: /%¤¤%#¤#%&//()(/(/.
Det funkar aldrig och hon är alltid lika osäker. Det måste nästan ha hänt något innan ..
Jag vet ju att det inte är ren tjurighet, för annars skulle hon inte hoppa hindret före, eller något hinder alls.

Har en video här, där det syns att hon blir jätteosäker, för allt annat fungerar.
Alla kommentarer/kritik/tips mottages! :)



Här är en video där hon bara tjurar, vilket bara var en gång som tur var!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0