Mål 2012

Som utlovat, här kommer alla mål jag har för 2012. Nu har jag bara satt mål på mina egna hästar, eftersom jag inte vet hur länge jag kommer ha kvar Mulle och Vanessa.

Yankee
Det är väl på Yankee som mycket fokus kommer att ligga på i år, framförallt när det gäller rena tävlingsmål.
Men det här är de mer "klassinriktade" målen jag har.

JANUARI-MAJ:
* Debutera LA på inomhussäsongen och där snabbt hitta ett bra flyt.
* Hoppa 115 banor utan problem på träning
* Han ska bli mer välriden och rakriktad

JUNI-AUGUSTI:
* Nollor i LA, med riktigt bra flyt och att det känns riktigt enkelt.
* Debutera Msv B om han känns riktigt bra i LA och har en 5-6 felfria rundor.
* Öka ridbarheten ännu mer och kunna göra fina galoppombyten, bli än mer explosiv och spänstig i anridningen.

SEPTEMBER-NOVEMBER:
* Debuterat Msv B med okej rundor
* Hoppa 120 banor felfritt på träning
* Han ska kunna alla grundläggande rörelser inom dressyren och göra dom avspänt och bra.




Kerrie
I år kommer Kerrie mest att få bli trygg i hoppningen och komma ut och tävla lite. Sen ska hon få tävla lite fälttävlan också, för att bygga upp modet ännu lite mer ;)

JANUARI-MAJ
* Debutera 90-1m med godkända resultat
* Hoppa banor på 110 på träning
* Bygga upp mer styrka och lydnad så att hon kan spänna bågen bättre

JUNI-AUGUSTI
* Säker i 90-1m med nollor, debutera 110 med godkänt resultat
* Hoppa enskilda hinder på 120
* Behålla mer energi i galoppen och kunna hoppa spänstigar

SEPTEMBER-NOVEMBER
* Säker i 110, debutera 120 om hon känns riktigt bra
* Kunna alla grundläggande rörelser inom dressyren och göra dom bra



Jag
Själv har jag än så länge inte kommit på något problem som verkligen sätter stopp för utvecklingen. Men jag har några små saker som jag absolut vill utveckla.

JANUARI-MAJ
* Få en stadigare skänkel som är stilla i sprången och håller om när det behövs
* Bli mjukare och mer stilla i handen, kunna sänka händerna lite mer utan att de blir låsta
* Utveckla systemet på hinder mer och träna upp tekniken lite mer så den sitter till sommaren. Rida mycket över bommar och få 1-2 i kroppen igen.

JUNI-AUGUSTI
* Sitsen över hinder ska utvecklas mer, jag ska få ett mer upprätt överliv i språnget och hålla in armbågarna.
* På tävling ska mitt mentala tillstånd vara super. Jag ska ha tydliga mål och inte hetsa upp mig.
* Jag ska kunna rida SNYGGA omhoppningar och bli mer proffsig i min ridning. Jag ska kunna behålla fokus under en hel bana och rida bra på varenda hinder.

SEPTEMBER-NOVEMBER
* Jag ska vara tydligare och mer strukturerad i mitt markarbete.
* Få några försäljningshästar att rida
* Ha en väl beprövad teknik som jag kan använda på alla hästar jag rider, med lite modifiering.


Ja, det lär väl ändra sig allt eftersom året går, men det här vill jag i stort sett kunna klara av.
Vad har ni för mål med 2012?


Kommentarer
Postat av: Sofia Nilsson

Låter som bra mål tycker jag! :)



Jag har 2 mål för hela 2011 och det är att komma över min hopprädsla och att få stabila rundor i 1m med Penny :)

2012-01-10 @ 11:39:53
URL: http://rocknrollpenny.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0