Klippa hest

I veckan har jag (med lite assist från mamma och Gaby) klippt 3 hästar. Känner mig jäkligt duktig ;)
Nu börjar man lessna lite, för det finns helt klart sina nackdelar med att klippa hästarna. Så jag tänkte lista det som är absolut sämst med att klippa.



1. Man får små, korta äckliga hår överallt. Det tar sig in precis där man inte tror att det är möjligt.

2. Det låter som en hel orkester (fast en väldigt tondöv sådan).

3. Hästarna dampar efter sisådär en 2 timmar på gången, och precis när man kommer med saxen så ryker hästarna undan benet/huvudet eller vad det nu är man klipper. BLir väldigt hackigt kan jag informera er om.

4. Jag lyckas alltid slinta med maskinen så att det blir små sår. Tycker alltid lika synd om dom, de är så duktiga och så kommer jag med värsta monstersaxen och går loss på dom.

5. Det blir aldirg perfekt! Man kan hålla på hur jävla länge som helst, men det fins alltid något ställe där det är lite ojämnt eller en lite tuss kvar. Jag som alltid måste ha det helt perfekt och aldrig kan ge mig tar det alltid minst 3-5 timmar innan jag bestämmer mig för att det helt enkelt får vara bra.


De här sakerna tycker jag är allra värst med klippning. Men det kan vara riktigt kul ibland trots det, dom blir ju faktiskt himla fina ;)

Vad tycker ni är värst med att klippa hästarna?




Kommentarer
Postat av: Linn Forsström - livet på Stuteri Ängsbacken

Det värsta är att det tar sån tid, jag blir alltid så uttråkad av att klippa ;)

2012-01-27 @ 15:22:06
URL: http://linnforsstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0