Gymnasiet

Hänger på Wilma här. Jag har ju funderat rätt mycket på gymnasiet, och förut ville jag gärna gå en hästlinje.
Men det känns inte alls rätt för mig nu. Jag kommer inte kunna rida lika mycket, inte träna för de tränare jag vill träna för och inte komma i väg på tävlingar. Så det är uteslutet.



Sen är det ju egentligen bara en inriktining utöver hästarna som jag verkligen vill ha:
Psykologi!

Jag älskar psykologi, beteendevetenskap och allt som har med det mänskliga sinnet att göra. Jag kan sitta i timmar och läsa på Psykologiguiden, jag kan läsa om psykiska sjukdomar och företeelser lika länge.
Så det är något jag absolut skulle vilja bli - någon som kan hjälpa människro med deras problem, utforska människan och gärna bli lite så där som Freud och utveckla nya teorier.

Så jag tror att jag har bestämt mig för vad jag ska gå. Det senaste budet är samhälle beteendevetenskap på ÖG.
Sen får vi se hur  jag löser det med hästarna. Jag kanske kan göra fler hemuppgifter och skippa ett par lektioner på morgonen och göra mer jobb hemma.

Vad och vart ska ni söka gymnasiet?
Om ni redan går på gymnasiet, vad går du och vad tycker du om det?


Kommentarer
Postat av: jossan

Jag älskar oxå psykologi, vi läser det just nu och har gjort ett bra tag, så sjukt kul och intressant! :) Jag läser omvårdnadsprogrammet och ska bli undersköterska.

2012-01-30 @ 22:32:56
URL: http://minfux.blogg.se/
Postat av: Josefine

Jag läser Samhälle -Medier journalistik och kommunikation (eller någonting sådant, haha!) på Wargen och trivs superbra med linjen!

För mig som är intresserad av mycket foto, webbdesignande och skrivande passar det mig som handen i handsken. Jag funderade ett tag på beteende, så som du. Men kom fram till att även vi på SAMED kommer att läsa en hel del psykologi och filosofi, då vägde helt klart alla fotokurser över!

Roligt med gymnasiet, ÖG har dessutom supergod mat ;)

2012-01-30 @ 23:08:00
URL: http://svartogul.blogg.se/
Postat av: Anonym

Går på wången :)

2012-01-30 @ 23:16:20
Postat av: Louise

Jag går på vanlig Samhäll-samhällprogram. Passar inte mig alls, tycker det är svintråkigt, har tack vare specialidrotten (Ridning) så kan jag ta bort några kurser men detta har bara gjort att mitt shcema för tillfället suuuuuger...

Lite bitter, men det är en bra grund och nu är det inte många månader kvar till studenten ;D

2012-01-31 @ 10:21:32
URL: http://bensprattlarna.blogg.se/
Postat av: Helena

Jag går samhäll beteendevetenskap på JENSEN gymnasium. Jättebra program då det är hyfsat brett samtidigt som det är riktigt, riktigt intressant och man lär sig så otroligt mycket både om andra människor och om sig själv! Inriktningskurserna är hur roliga som helst och jag ser faktiskt fram emot lektionerna, ibland till och med prov och inlämningar, just för att det är så intressant!



Tycker det låter som att sam-beteende skulle passa dig perfekt, kör på det!! :D

2012-01-31 @ 18:33:04
Postat av: Sandra

Jag går på ÖG, en skola som jag trivs otroligt bra på!

Härliga lärare, god mat, och en allmänt mysig skola! :) Dock trivs jag inte alls med min nuvarande linje, samhälle-samhälle, dötråkig...! Jag funderar nu på att byta till samhälle-beteendevetenskap, just för att jag tycker att psykologi är roligt och intessant!

2012-01-31 @ 22:18:15
URL: http://svartogul.blogg.se/
Postat av: Lina :)

Jag läser ett program som heter Business Program i Sundsvall. Det är en linje som inriktar sig på ekonomi och företagande. Trivs grymt bra med den linjen och det har gett väldigt mycket ut i livet både inom personutveckling och arbete. :)

2012-02-01 @ 00:39:35
URL: http://linawikberg.blogg.se/
Postat av: cindy

jag läser naturvetenskapliga :) Det är inte lätt men jag tycker det är intressant och ser det som en utmaning:)

2012-02-02 @ 18:31:46
URL: http://cindyles.blogg.se/
Postat av: Sofia

Men vadå samhälle beteende finns väl inte på ÖG? vi kunde inte söka de iaf :)

2012-02-03 @ 16:10:12
URL: http://rocknrollpenny.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0