Gårdagens ridning

I går hjälpte jag och mamma åt att rida alla fyra hästarna. Jag red Mulle och Yankee och mamma red Kerrie och Vanessa.
Vi gjorde backträning med allihop, haha vi var inte klara förrän halv 12 ;)

Yankee
kändes riktigt fin, han var väldigt pigg och glad! Mixtrade inget med honom när jag var ute, lät honom bara rulla på i princip.

Mulle
var grym i dag! Red honom med goguen i backarna, och han var superavslappnad och lugn hela tiden medans vi skrittade. Tog halvhalterna riktigt bra, mirakel mirakel! :D
När vi travade så blev han lite mer stressad, han var hyfsat pigg. Men jag var lugn och konsekvent med halvhalterna och till slut lugnade han sig och travade relativt normalt.
HUvudsaken är att han faktiskt lyssnar på mig även när han blir stressad och tar halvhalterna ändå. Förut så slog han om på reptilhjärnan och man tappade helt kontakt med honom.
Så förbättring!



Kändes som att passet gjorde nytta i alla fall, jag älskar den känslan :D
Och förresten - i kväll ska jag till Anna och vara där över helgen! Ni kan nog vänta er en del uppdatering ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0