Dubbel nosgrimma

Har ni sett de här nosgrimmorna förut? Tror ni att dom är bra?
Själv har jag sett folk som ridit med både remont och engelsk på hästen, anledning vet jag inte men jag tänker att den här nosgrimman är både snyggare och mer praktisk än att krångla runt med två nosgrimmor.
Ingenting jag behöver till mkina hästar, men de ser ändå jäkligt coola ut ;)

Den här dubbla nosgrimman finns i alla fall vad jag vet hos två märken: Dyon och Silvercrown.
Osäker på pris men tror det är runt tusenlappen.


Silvercrown


Dyon


Har ni ridit med dubbla nosgrimmor någon gång? Varför och vad har det för funktion i så fall?




Kommentarer
Postat av: josefine m. ridtravaren Bellie

Tycker det är nog med EN nosgrimma faktist. Att totalt stänga igen hästens mun och käke känns inte riktigt som min grej. :P

2012-01-16 @ 19:13:08
URL: http://minfux.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0