Dagens ridning - 16/1

Hade sån himla tur och fick med mig bästa Linnea hem i dag, så det gick fort att rida allihopa!
Vi började med att rida ut Vanessa och Yankee till Karl-Ors - en runda på cirka 1-1,5 mil. Hann prata rejält mycket, men det blev ändå ett riktigt ridpass som faktiskt gav någonting. Jag red V och Linnea Y.
V var för övrigt överfin, låg superfint på bettet och bjöd som av bara fan. Framsteg framsteg! :D

Sedan fick Linnea känna lite på Vanessas sadel, så vi bytte häst och red en kvart på planen. Yankee kändes helt okej, jag försökte mig på ett par byten men jag får någon form av mental låsning när jag ska byta. Kroppen typ låser sig och det går helt enkelt inte att byta för mig. Så får helt enkelt fortsätta med korta travövergångar tills jag kan sitta i sadeln ordentligt!


Alla pållarna tillsammans!

Sen red vi Mulle och Kerrie på planen. Mulle kändes spänd och gnisslig i munnen i början, men efter lite travjobb och serpentiner började han slappna av mer och mer. Inget amazing pass men han gör framsteg!
Nu går det till och med att sätta ett tempo och sen håller han det tills man säger något annat. Helt klart en fördel ;)

Vi har också bestämt att Linnea ska komma till mig varje måndag och rida, det blir grymt bra! Linnea är en av mina absolut bästa kompisar, vi kan verkligen prata om allt så det är riktigt skönt att ha någon sån att rida med.

Brukar ni alltid rida själv eller har ni någon som ni brukar rida med?


Kommentarer
Postat av: Wilma

Rider en hel del med Olivia och det är alltid lika kul och vi pratar också på en hel del haha ;)

2012-01-16 @ 22:07:08
URL: http://wkequestrian.blogg.se/
Postat av: Linnea

hahaha det här inlägget har jag missat! ååh Sara du är välrdens bästa vän! <3

2012-01-22 @ 20:03:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0