Andra dagen

Andra dagen utan mål, känns bra och jag lyckades rida en och en halv häst utan några frustrationer! I början var jag lite överambitiös med Yankisen, men jag hoppade av och lät Annika rida en stund. Sen gick det bra att slappna av! Mycket lång och låg idag, vi har ju bara samlat hela helgen och han kändes rätt trött så det blev ett lätt pass i dag.



Kerrie var superfin! Lyckades höja formen rejält i dag, näsan framme och blev riktigt taktmässigt. Fick ett par finfina öppnor också :D
I galoppen tränade vi mest galoppfattningar - det skötte hon utmärkt efter ett par korrigeringar.

I övrigt nöjd med mig själv och hästarna. Den här veckan blir det mest fokus på dressyren, jag ska ju träna för bästa Cecilia på lördag med M och V så det blir riktigt kul!
Hade gärna haft med mig Yankee och Kerrie också men det blir nog lite väl svårt att få till ;)

Hörs,


Kommentarer
Postat av: Lina

Kan du inte göra en kort presentation om varje häst. Stam, ålder, ägare Utbildningsnivå osv? Om du inte redan gjort det? :D

2012-02-01 @ 13:33:39
URL: http://linapeterson.blogg.se/
Postat av: Fredrika

Jag har också haft lite samma problem, om det gick bra en dag hade jag någon slags press från mig själv, som sa att nästa dag ska det vara lika bra eller bättre.



Sedan fick jag en bok om det där "Den inre ryttaren" av Cecilia Löfgren, som har hjälpt mig grymt mycket, den är ungefär som den där sidan du länkade till, men den är inriktad mot ridning och ryttaren.

Har skrivit några kapitelsammanfattningar i min blogg, inte så att jag försöker göra reklam för mig själv eller så, tänkte bara att du kanske skulle vara intresserad av att läsa mer om det som händer i vårat huvud ;)

2012-02-01 @ 21:56:53
URL: http://fredrikalundahl.blogg.se/
Postat av: Anonym

2012-02-02 @ 02:12:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0