Tedträningen

Åh helvete vad bra det har gått.
Åh HELVETE vad bra det har gått.

Jag hade ett mål för det här året - att få höra honom säga "fantastiskt" till mig. Men nu är det målet redan avklarat!
När jag hade hoppat klart på Yankee i dag så sa han exakt så här:

"Fantastiskt. Fantastiskt."

Vilket kändes bara så himla underbart skönt. Fan vad jag har velat höra det länge från honom!
Vet ni varför rundan blev så bra (bortsett från att Yankee är bäst)? Därför att jag var så himla avslappnad och nöjd med livet. Jag blev inte så där "aaaaah varför kan inte jag rida så där" när jag såg hur duktiga de andra var. Jag koncentrerade mig på mitt, och uppskattade det jag gjorde bra och såg verkligen de positiva sakerna.

Nä, nu går vi vidare till vad vi egentligen gjorde på träningen, haha ;)

Lördag
Kerrie var först ut och hon skötte sig faktiskt super!
I markarbetet var hon fin och avslappnad, rätt så lugn i munnen och jag fick i hop henne helt okej. I hoppningen var hon också grymt fin, lite laddad och vi fick väldigt fina språng.
Red två rundor på 80 ungefär. Jättefin på båda, riktigt rytmiskt och inga kråksprång. Orkar inte göra filmen till det just nu, haha ;)


Yankee var riktigt, riktigt fin. I markarbetet var han super - uppe i riktigt hög form och jäklar vad han kom i hop. Ska skriva ett separat inlägg om uppvärmningen! Sen gjorde vi en jätterolig övning där man ska vända runt två hinderstöd upp mot hindren. Det blir som små piruetter, eller så nära man nu kan komma ;)
Avslutade med att hoppa banan (som för övrigt var sjuuuukt lång och jag tappade bort mig typ 70 gånger) på 105-110, superfin och felfri! behövde inte heller börja om en enda gång, hehe.
Dock tappade jag koncentrationen på en oxer, som ni ser, och sen på sista linjen så kom det några i vägen så det är därför det är som inklippt där ;)

Film:



Söndag
I dag var det däremot Yankees tur först. Och som han hoppade!
Riktigt avspänd hela tiden, på banan var jag också himla nöjd med honom. Lugnt, fint och riktigt enkelt bara.
Nu känns 1m väldigt säkert måste jag säga :)

Film:



Kerrie kändes bra i dag också, däremot fick jag lära mig en liten läxa. Hon fick ett par kråksprång eftersom jag satt och kortade utan någon energi. Till slut fick jag sätta upp en ordentlig galopp och rida lite mer aggressivt, hehe.
Men då blev det fart på henne, det blev mycket bättre flyt och finare språng.

Film:



I allmänhet - en grym helg. Tyvärr den sista på HELA vårsäsongen, nästa gång är inte förrän 18-20 juni på sommarkursen.
Så nu blir det hårdträning fram tills dess kan jag säga er ;)


Förresten, vill ni se filmen från markarbetet  vi gjorde också?
Yankee var riktigt fin faktiskt! :)




Kommentarer
Postat av: Anna

Asså varför ger du ingen eftergift alls när du hoppar? Och du kan inte säga att det bara ser så ut på filmen för jag har sett dig i verkligheten och du sätter dina händer på ett ställe och sen bara håller du händerna där och ger ingen eftergift alls i hoppen.. Det är ju synd om hästen när du hela tiden håller den i munnen!

2012-02-27 @ 16:43:44
Postat av: fredrika

han ser så stabil ut när han hoppar,trygg liksom. skulle vara kul att se markarbete med :)

2012-02-27 @ 20:32:22
URL: http://fredrikalundahl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0