Tedträning på g

Nu har jag precis kommit in efter ett par timmar av packning och putsning, har även ridit Yankee och Kerrie. Inget avancerat, jättelugnt pass. Men Kerrie fick göra några tempoväxlingar i skritt där jag bara försökte hålla näsan framme och motorn i gång.
Hon var jätteduktig faktiskt, hon har blivit så sjukt mycket starkare nu än vad hon var för ett par veckor sen. Otroligt hur hästarna utvecklas, det känns som att det inte händer någonting och så vips så bara skjuter de i väg.

I alla fall så är det Tedträning i helgen, det ska bli galet kul och jag ska tänka positivt och vara nöjd ;)
Det blir i vilket fall som helst Kerrie och Yankee som åker med, egentligen skulle jag ha med Vanessa men hon har vilat i veckan eftersom hon har känts lite ofräsch.
Hoppas på att det inte är något allvarligt bara, mamma ska kolla henne i veckan så att vi får veta säkert :)


Jättegammal bild, första gången jag red Yankee hemma. Haha, jäklar vilket dressyrekipage liksom (a)

Självklart blir det film, jag ska även försöka få mamma att filma uppvärmningen och markarbetet. Jag behöver verkligen få se EXAKT hur vi gör, så att jag kan göra likadant på tävling.
Hästarna blir så galet genomridna och mysiga, så jag måste verkligen försöka kopiera den och göra den varje gång jag ska hoppa.
Visst har jag en någorlunda plan när jag värmer upp i vanliga fall, men den är absolut inte lika bra och strukturerad som Teds ;)

Har ni någon speciell uppvärmning ni brukar göra med era hästar?




Kommentarer
Postat av: Fredrika

Det där brukar jag också tänka på, hur stor del uppvärmningen har i det kommande resultatet, slutsatsen blev att framridningen troligtvis är det viktigaste jag gör

Men isåfall borde man ju anstränga sig lite mer för att få den bra...

2012-02-25 @ 06:26:39
URL: http://fredrikalundahl.blogg.se/
Postat av: fredrika

svar:

haha, det finns många åsikter, men man måste välja vilka man vill följa.

Hur mycket betalt tar Ted? Tränar för Leif (Hall) men det är inte altid det blir ponnygrupp...

2012-02-25 @ 22:54:16
URL: http://fredrikalundahl.blogg.se/
Postat av: Team Nyrk!

Hello, vilken finfin blogg! :D

Kom in till oss kanske, bloglovinbyte? ;)

kram!

2012-02-26 @ 20:38:05
URL: http://teamnyrk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0