Presentation av hästarna

En läsare bad mig att göra en presentation av varje häst, så det kan jag absolut göra!
Det blir ju lite virrigt med alla hästarna ;)


Munsboro Yankee
Valack 6 år, imp. Irland.
Mankhöjd: 148 cm.
Utbildningsnivå: 1m hopp, LB dressyr.
Långsiktigt mål: Rida SM i hoppning
Det här har han gjort innan mig: Tävlad 90 cm.
Ägare: Silverforsens AB. Våran egen alltså! ;)




Yankee är min favoritponny, i vått och torrt. Han är nästan alltid rolig att rida och har en massa personlighet!
En framåt och tuff ponny som hatar att riva, men han har minsann en räv bakom varje öra. Man måste hålla honom kort för att han inte ska ta befälet ;)
Just nu går jobbet ut på att bygga om systemet lite - förut har han fått hoppa på fart, men nu försöker vi utveckla så att han måste hoppa på samling och styrka i stället.
Det har resulterat i lite protester och påhitt från hans sida, men det går framåt!

Jag har haft Yankee i 9 månader.


Kerrie Ek
Sto 6 år, Orlando-Recruut.
Mankhöjd: 160 cm.
Utbildningsnivå: 90 cm hopp, LB dressyr.
Långsiktigt mål: Tävla upp henne och sälja.
Det har har hon gjort innan mig: Ingenting, vi köpte henne som 2-åring.
Ägare: Silverforsens AB. Våran egen alltså! ;)




Kerrie är den vi har haft längst av allihopa. Vi köpte henne som 2-åring från Eklunda Stuteri och red in henne själva. Det är en kaxig men samtidigt väldigt snäll och cool dam som man måste lirka lite med.
Men när man har henne med sig så går det av bara farten!
Lättriden och okomplicerad i det mesta, perfekt som juniorhäst. Just nu jobbar vi på markarbetet och styrkan, få henne lite lydigare och starkare i galoppen.

Jag har haft Kerrie i 4 år.


Mulvin Bosco "Mulle"
Valack 6 år, imp. Irland.
Mankhöjd: 148 cm.
Utbildningsnivå: 90 cm hopp, LC dressyr.
Långsiktigt mål: -
Det har han gjort innan mig: Tävlat 90 cm
Ägare: Ingrid Ragnarsson, Northern Jumping.




Mulle är en väldigt snäll och välvillig ponny med stort hjärta, men det fattas bara lite hjärnceller om man säger så ;)
Fantastisk teknik och en massa kapacitet, men det behövs mycket markarbete och kommunikation innan vi kan börja klättra i klasserna. Men ställer man ett hinder framför honom så vet han sin uppgift, den saken är klar.
Just nu jobbar vi på grunderna och markarbetet, så att vi kan börja träna på riktigt.

Jag har haft Mulle i 3 månader.


Vanessa
Sto 6 år, Winterwald-Ako I
Mankhöjd: 167 cm
Utbildningsnivå: 90 cm hopp, LB dressyr
Långsiktigt mål: -
Det har hon gjort innan mig: Gått clearrounder
Ägare: Tomas och Maj Hult






Vanessa är nog den snällaste hästen jag ridit. Hon vill verkligen göra rätt och är aldrig elak, även om hon blir lätt uppstressad. Mjuk på alla sätt och vis, men är känslig och studsig och behöver en lugn och trygg ryttare.l
I hoppningen har hon mycket kapacitet när hon har fått lite mer rutin, men är i allmänhet väldigt lättjobbad.
Just nu jobbar vi med dressyren, att rida henne fram till bettet och få henne att spänna av i alla situationer.

Jag har haft Vanessa i 1 månad.


Har ni frågor om hästarna är det bara att slänga i väg en kommenter! :)





Kommentarer
Postat av: josefine m. ridtravaren Bellie

Vad är det som gjort att "ni" hoppat Yankee på fart förut, och nu på styrka? :-)

2012-02-03 @ 21:20:02
URL: http://minfux.blogg.se/
Postat av: linnea

Varför berättar du inte att du & Yankee vann ungponny SM? Hade jag iaf sagt, är en merit ju :)

2012-02-04 @ 12:06:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0