Yankee <3

Under helgen har jag tagit mig i kragen och klippt min vackra ponny. Han har verkligen sett förjävlig ut, långhårig så det räcker och blir över. Han hade så mycket päls att han blev svettig av en skrittur..

Så det var extremt skönt att få det gjort. Däremot tappade jag klippmaskinen så att skäret gick sönder. Efter det så klippte den jätteskevt och då blev "mankanten" alldeles ojämn och hackig. Fulaste jag någonsin sett.
Jaja, han blev i alla fall väldigt snygg i övrigt. Jag brukar alltid klippa hela hästen, inklusive huvud och ben, så att nu ser han ut som en tävlingshäst igen ;)
 


 
Och till min stora glädje har vi äntligen börjat trava. Han är så galet galet fin att rida, det är bara att sitta på ryggen och leka lite. Känslig, mjuk, energisk och fantastisk på alla sätt och vis. Jag kan bara fortsätta här och ösa superlativ över min lilla ponny, men det vill ni nog inte höra på!
Herregud, han är verkligen mitt livs kärlek.. ;)
 
Glad är jag i alla fall att få rida honom och jag taggar verkligen inför första sprången efter vilan! Ska bli himla intressant att se hur han hoppar den här säsongen, jag vill se om det var frambenen som ställde till det i somras. Ja, det får vi se med tiden helt enkelt.
 
Nu har jag två fördjupningar att skriva så det blir inga fler inlägg. Det är massor i skolan just nu och jag måste ju faktiskt sova någon gång ibland ;)
 

Kommentarer
Postat av: Josephine Sjögren

Satan vilken snygg häst! :O :')

2012-12-06 @ 13:20:19
URL: http://newjosephine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0