Munsboro Nicholson

Såhär har årets tävlingar varit, den lilla tiden vi faktisk hann! Vi valde att bara hoppa 80 & 90 året ut för att bara träna på att tävla. Var riktigt sugen på att hoppa LB på någon av sista tävlingarna, men jag ville avsluta säsongen rolig och lätt. 2013 satsar vi mer på höjden och han ska tränas och bli biff under vintern, han är fortfarande väldigt svag i kroppen.
 
Vi börjar nerifrån. Andra tävlingen för oss var på Sundsvalls Fältrittklubb.
LD, stil. hanvar helt sjukt, och banan var simpel. 0 fel och stilpoäng 46, red helt sjukt fult och hade ingen koll på grejerna!
Bestämde genast för att anmäla till LC. Var lika simpelt i denna klass och det blev en nolla! Behövde bara ännu en nolla för att kvala avd. A.
 
 
 
 
Nästa tävling var Näset. 
Riktigt fin i LD. Lite knackigt men han var fin, det var jag som krånglade till lite. Nolla. Nästa klass var kaos. Det hände en riktigt dramatisk händelse på plats, några minuter innan jag skulle in. Kan ju säga såhär: Jag var illamående, gråten i ögonen, barn skrev och grinade .. Red inte alls och hästen hoppade hela banan felfritt fram till sista hindret som hade lång anridning och jag samlade inte upp honom. 4 fel.

Sen var det dags för Sundsvalls ridklubb.
LD, nemas problemas.
I LC:n var han lite trött, hade ridit fram på tok för länge. Var nonchalant på framhoppningen så jag var lite irriterad på banan. Han blev stretig och jag hade ingen koll på varken gasen eller bromsen. Tappade honom helt i en sväng så jag var tvungen att lägga en volt - alltså 4 fel. Nolla på hinder i övrigt.

Hemmatävlingen, sist men inte minst. Timrå Hästsportförening.
Hoppade bara LC. Han var helt sjukt fin efter några veckors träning efter tävlingen i Sundsvall. Hade fokuserat mycket på lydnad och styrka i övergångarna så på denna tävling lyssnade han sjukt bra! Var klockren på hinder vilket visade sig även på banan. Han var lite småspänd men nolla och helt sjukt fin var han. Så sista tävlingen för året blev också ett kval till avd. A i LC! :)
 
 
Just nu vilar han. Motionerar honom någon gång i veckan i skritt och trav för att han inte ska bli helt sinnig! ;) Living the life as Norrlänning dessutom, han tycker det är lite för kallt! :( Ser ni att vi har skaffat oss en ny sadel dessutom? En Prestige Versailles, passar både honom och mig perfekt. Men jag måste skämmas för jag har inte skaffat brunt läder än! Har inte prioriterat det ärligt talat, har inte brytt mig. (Omgomgomg, stilmiss!?)
Det är allt jag har att säga för tillfället, men vi får höras! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0