Framöver

tisdag tänkte jag åka upp till ridhuset med Kerrie och Yankee och bygga upp lite linjer.
I själva verket tänkte jag välja ut några linjer från världscupen i Geneve och sedan träna dom på en låg höjd. Blir väldigt intressant att se hur det går ;)
 
Jag har en känsla av att Yankee kommer vara taggad till tusen. Jag hoppade honom för första gången på nästan 4 månader i torsdags och han var helt crazy. Så, det blir nog bra att få jobba igenom honom ordentligt och få honom att tagga ner lite ;)
 
Onsdag blir det dressyrträning för bästa Annika.
 
 
Kerrie känns för övrigt klockren, hon mådde bra av sin vila. I torsdags var hon så himla jämn och fin tills orken tog slut, så nu är det bara lite styrka och kondition som vi måste jobba tillbaka! 
Ni förstår inte hur glad jag är att få börja rida mina favoriter igen. Jag skiner som en sol hela dagarna, haha. Och nu är det inte länge kvar tills nästa Tedträning som är 5-6 januari, helgen efter nyår. Det blir så enormt bra att inleda året med!
Så nu ligger både jag och hästarna i hårdträning tills dess. De är båda två lite yrsliga och olydiga och jag är väl inte precis i mitt ess heller. Men snart är vi tillbaka på banan och då jäklar! ;)
 
Tyvärr måste jag också träna inför dressyr-KM som är på torsdag. Kerrie är raggigare än någonsin, klippmaskinen är trasig och både hennes och Yankees man ser rent ut sagt förjävliga ut.
Och som sagt är de verkligen inte i toppform när det gäller dressyren ;)
Men helt ärligt så blir det bara en kul grej. Jag älskar att trimma men dressyrtävlingar är VERKLIGEN inte min grej.. Så jag tänker bara försöka rida rätt väg och genomlida hela spektaklet. 
 
Jaja, wish me luck! :D
Och god jul på er. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0