2013

I alla år har jag varit en riktigt planeringsmänniska. Jag fullkomligt älskar att sätta upp långsiktiga mål, att bestämma 6 månader i förväg vilka tävlingar jag ska på och jag bygger vanligtvis upp skyhöga förväntningar på varje tävlingssäsong.
På grund av detta så blir det en så enorm prestationsångest senare på året. Då vill jag så himla gärna uppfylla alla mål att det blir ett krav och jag ser det som ett misslyckande om jag inte har klarat av allt jag hade planerat.
 
Och jag rider INTE bra när jag är rädd för att misslyckas. Och då menar jag verkligen inte alls ;)
Så jag har inför 2013 inga som helst förväntningar. Inga mål, inga tävlingar inplanerade. Jag ska helt enkelt bara ha så himla roligt och njuta av en sista sommar innan 3 helvetiska gymnasieår inleds. Ta varje tävling som den kommer.
 
 
Men det är en sak som jag verkligen, verkligen vill. Och det är självklart att åka tillbaka till Holland. Den sammanlagda månaden som jag har varit där har varit den bästa månaden i mitt liv.
Jag älskar atmosfären, alla fantastiska hästar och ryttare och det alltigenom roliga jobbet i stallet. På något vis känns det som att Holland är en plats att lyckas på.
 
Så jag tänkte höra med Erika här efter jullovet hur det ligger till. OM jag för Erika får ta med mig båda hästarna ner, vilket jag måste då jag inte kan lämna en häst hemma en hel sommar, så återstår frågan hur man ska ta sig i väg på tävlingar. Och det är inte precis billigt att köra två hästar från Norrland till Lierop tur och retur. Ja, det är mycket frågor som behöver besvaras helt enkelt.
Men jag kan ärligt talat inte tänka mig en bättre plats att spendera en tävlingssäsong på. Så om det skulle kunna gå vägen skulle hela mitt 2013 vara gjort. Jag skulle nog kunna leva på en sådan sommar ända tills jag åker tillbaka  för gott efter gymnasiet! ;)
 
Mitt år ska bli så roligt och lärorikt som det bara kan, längre än så tänker jag inte.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0