Resultat Umeå/Vännäs

Nu är jag hemma från Norrlandstävlingar i strålande sol och med trevligt folk!
Har varit stolpe ut med Yankee, som vanligt, men Kerrie har varit helt otroligt fin i helgen och har verkligen kämpat på. Och i överlag så har det varit väldigt trevliga tävlingar, fina anläggningar och bra banor.
 
Fredag
Vännäs - Kerrie - 1m: 0 fel
Kändes riktigt bra. Hon hoppade riktigt fint och hela banan flöt på riktigt bra!
Nöjd med min ridning också, jag var positiv och red väldigt aktivt hela banan runt.
 
Södra Umeå - Yankee - LA: 8 fel
Den här rundan kändes faktiskt väldigt bra, trots att vi fick två riv. Jag red honom lite lång och stor på 2:an och 3:an så då blev det riv där. Men efter det så plockade jag i hop honom och då hoppade han väldigt bra!
MEN. Han tappade en sko på framhoppningen vilket vi inte märkte förrän jag red ut från banan. Och hela hovväggen var söndertrasad, jippie..
 
Som tur var så hittade vi en hovslagare som kunde slå på skon på lördag morgon. Då skulle det funka, trodde vi ja ;)
 
 
Lördag
Vännäs - Kerrie - 1m: 4 fel
Hon kändes lite trött och tom i galoppen den här rundan, så vi fick ett litet pet på 2:an men i överlag en väldigt härlig känsla banan runt. Inga tveksamheter alls! :)
 
Södra Umeå - Yankee - LA+5: 12 fel
Ja, vad säger man. Kändes inget bra när jag red fram, men hade bestämt mig för att vara positiv så jag startade i alla fall. Blev väldigt orytmiskt och jag kunde varken få honom fram eller tillbaka. Så 2 riv i trekombinationen eftersom jag tryckte på in, och ett riv på ett plank eftersom jag tittade på det.
Inga stopp eller så, men inte så bra känsla heller.
 
Men sen när jag travade av honom så tyckte mamma att han såg halt ut på vänster bak. Då hade ju så klart skon som vi slog på klämt åt så att han hade haft ont hela tiden :(
Så det var ju himla schysst av honom att hoppa runt hela den där långa banan. Beundrar den där ponnyn, han bara gör sitt jobb.
 
Så på grund av hans hov så strök vi söndagen, ville inte göra det värre än vad det redan var.
I stället så anmälde vi kerriesen till 1.05.
 
Söndag
Vännäs - Kerrie - 1.05: 4 fel
Jättenöjd med den här rundan! Visst, hon var lite trött och kröp in i oxrarna lite men hon hoppade sååå fint! Lite krånglig bana var det också, men hon bara rullade på.
Det blev ett riv på 5:an för att det blev lite galoppstrul, men annars så var hon verkligen jättefin.
 
Så Kerrie har ju verkligen skött sig! Första tävlingen hon går mer än en dag, och första 1.05. Tror  verkligen mer och mer på den här lilla hästen, hon har verkligen ett hjärta av guld! :)
 
 
Tyvärr så har jag inte filmat någon av ritterna eftersom jag har bestämt mig för att bara känna ett tag, men det får ni leva med ;)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0