Haha, sant

"Det bästa sättet att barrera en häst är att sätta en amatör på ryggen"
- Ted
 
Måste tyvärr säga att jag känner igen mig väldigt väl där ;) 
De gånger man har klantat till det för hästen är oräkneliga. Men som tur är så lär vi oss (får man hoppas) av våra misstag och blir en bättre ryttare för varje gång vi gör fel. Hade det inte varit på det viset hade det bara varit att lägga ridhjälmen på hyllan, haha...
 
Utmärkt exempel på bra ridning, lol..
 
Vilken är den värsta tabben du har gjort mot din häst? Jag måste säga att min egen var när jag skulle debutera LA med Mai. Jag kollade nämligen på de andra (Msv) ryttarna på framridningen och såg att de satt tungt ner i sadeln med väldigt höga och starka händer. Tänkte då - smart som jag var - att aha, det är så man ska rida. Sagt och gjort, upp på känsliga lilla Maisan och red som ett arsel. Otroligt nog kom vi runt med 16 fel. Stackars hästen visste inte vad som flugit i idioten på ryggen, haha.
Men efter det har jag aldrig gjort om just det lilla misstaget ;)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0