Soft Up utvärdering

Nu har jag haft mina Soft Up i snart två månader och jag kan inte säga mer än såhär:

Helt sjukt vad ett par stigbyglar kan göra åt sin ridning!

Jag känner mig mycket mer stabil i alla sammanhang uppe i sadeln. Förut hade jag lite lätt att tappa balansen och falla lite framåt när jag red, främst i relativit lätt sits.

Jag tycker att jag känner mig mer säker i balansen nu, och skänkeln hålls på rätt plats i rätt läge hela tiden. Ett annat stort plus är att de skonar mina knän! Jag har knastriga knän som är väldigt känsliga för mycket konstig belastning. Jag kan typ inte sitta på knä eller gå för mycket i trappor, då börjar de värka som bara sjutton och knastra / gneka.

Detta var väldigt jobbigt för mig förut, då jag inte kunde rida lätt så länge alls, då började mina knän värka nåt fruktansvärt. Mina knän har blivit mycket bättre på senare tid! Visst, de kan gneka till vid för mycket ansträngning, men inte alls lika extremt när jag sitter till häst.

Vissa av er kanske minns min dumfot? Det är alltid någon av mina fötter som är i sjukt dåligt läge när jag hoppar. Tycker det har förbättras märkvärdigt av mina bilder jag kan bedömma.

De är även lättskötta, skölj de i vatten så är de rena. Smutsen kan fastna lite extra mycket på mina där de är vita, eftersom det är som en mjukplast, alltså inte helt blanka.
Smutsen går bort utan problem om man sköljer i varmt/hett vatten och gnuggar med tummen!

Helt klart värda sina 2000:-!






Skulle vara kul att prova deras nya! :)
/Anna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0