Tofsar, marinblått och enfärgat

Sen jag var i Holland så har jag verkligen "bytt stil" när det gäller hästarna. Och ust de här tre sakerna har jag verkligen börjat gilla, efter att man såg det så himla mycket på proffsens hästar ;)
Haha, man är trots allt ganska lättpåverkad!

1. Tofsar i manen
Hur fint är det inte?
Manen ligger fint på en sida av mankammen, det ser prydligt och snyggt ut och det går snabbt att fixa på morgonen.
Vet inte om jag vågar tävla med det, men hur som helst så är det jäkligt fint enligt mig!



2. Marinblått
Okej, det kanske inte är någon nyhet att marinblått är den mest stilrena färgen genom tiderna. Men återigen, det är så snyggt!
Speciellt på storhästar, av någon anledning :P
Sen har jag verkligen börjat gilla schabrak utan passpoal, alltså helt enfärgade schabrak med logga på. Som schabraket jag köpte i Holland, ett marinblått Equiline utan passpoal och med en holländsk liten flagga på ena sidan. Stilrent och väldigt snyggt enligt mig!


Ett sånt här fast med holländsk flagga.

3. Enfärgade huvor
Jag tycker att enfärgade huvor utan passpoal eller kantband är så sjukt fina. De syns knappt och smälter in i hästen mycket mer än tex en röd huva.
Helst i marinblått (såklart), brunt eller svart. Och så ett swarovski-pannband på det! :)







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0