Löshoppningen

Vi var ju också uppe på Wången och löshoppade Vanessa. Det blev inga jättehöjder pga av att hon var lite ovan, men hon hoppade mycket bättre än vad jag förut har sett henne göra fritt. Hon var ganska avslappnad och tyckte att det var väldigt roligt även om det var lite nytt och konstigt.



Ja, inga toppensprång men det är en början! Jag tror att det sista språnget ligger på 120.

I vilket fall som helst så tycker jag att det funkade super att ha två hjälphinder och att släppa precis framför linjen. Det blev mycket mer naturlig bjudning och hon sänkte verkligen huvudet och såg sig för istället för att panikhoppa och rycka åt sig benen.
Sen var vi noga att ge godis efter varje språng, hon höll sig väldigt positiv och tyckte att det var väldigt roligt! :)

Efter att hon hade hoppat klart så red Gabbi och hennes kompis lite. Till slut lite huxflux blev det så att jag red en bit på slutet också, i mjukisbyxor och utan strumpor, hehe...
Trots att jag inte red så länge så kändes det riktigt bra! Satte upp lite mer grundgalopp och lät henne gå lite friare. Mycket mycket bättre känsla blev det och hon fick ett jättefint språng på kombination då utrsprånget låg på 120. Tyvärr så fick vi inte med det på filmkameran, men det kändes riktigt bra! :)
Här var de två sista sprången, då var hon rejält trött (vilket man kan förstå). Tycker ändå att det kändes ganska bra! Ångrar däremot att jag smackade i kombinationen. Hon reagerar så jäkla häftigt på just smackningar så det var inte så klyftigt gjort ;)
Jaja, man lär sig av sina misstag som tur är!



Det blir för övrigt våran tävlingsdebut nästa helg i Timrå, då vi ska hoppa 90-1m. Blir väldigt spännande ;)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0