Att tro på sig själv

Lite kort bara, jag tänkte på det här i dag när jag var ute och red. Det gör så himla mycket att tro på dig själv och det man gör!

Med en positiv inställning och att man verkligen tror på sig själv. Jag tror att det kan ta en så himla långt, just att man tror på det man gör och inte sneglar på alla andra för att man inte vågar gå sin egen väg.
I år ska jag verkligen försöka tänka på det där. Sluta prata så himla negativt om mig själv, sluta tjafsa och helt enkelt säga till mig själv att jag vet vad jag gör.
Även när jag kanske inte gör det ;)



Och framförallt att sluta jämföra mig med andra och helt enkelt vara nöjd med mig själv. Jag rider tillräckligt bra, jag förtjänar att ha fina hästar, jag förtjänar att vara här, jag gör mitt bästa, jag kan det här.
Allt blir så himla mycket lättare när man tror på sig själv! Det märker jag i alla fall tydligt av. När jag är på depphumör så är ALLT jag gör helt katastrofalt, i mina ögon. Då hjälper det inte att man ändå får bra resultat, man är ju ändå helt värdelös, allt är hästarnas förtjänst.
Men när man är på bra humör känns allt bra. Man ser det positiva hela tiden, märker inte ens av andras reaktioner och tar alla motgångar med ro.

Så nu jäklar ska jag försöka tänka positivt när jag rider, och även efteråt. Det gör så himla mycket för både humöret och ridningen! :)
Godnatt, nu ska jag ladda inför matteprovet på onsdag. Haha, vi säger väl att jag är sjukt förberedd och att det kommer gå sååååå bra ;)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0