Ungponny SM! :D

Gissa vad?
Det blir ungponny SM för mig och Yankisen!

Det blev en hel del prat om saken men nu är det bestämt. Nu är det bara att hitta ett boende som inte är så himmelens dyrt...
Helst vill vi hyra en stor 6-7 hästars lastbil där man kan ta ut några mellanväggar och ha som box för honom. Och med bodel då, så har man ju fixat både boende och stallplats ;)



En lång resa blir det i alla fall.
Och jag hade tänkt att spara alla mina pengar tills dess, så kan jag shoppa loss där nere :D

Men så här blir väl upplägget då:

Tisdag 8/11
Åker tidigt på morgonen mot Grythyttan (min mormor bor där, minns ni i somras när vi var där nere i 2 veckor och tävlade fälttävlan?). Där ska vi sova en natt.

Onsdag 9/11

Kör vidare ner mot Helsingborg, vet inte om vi kör förbi Laholm och tittar förbi hos Ted. Har ju aldrig varit där, så :)
Sen vill jag att vi ska åka via Göteborg så jag får kolla lite i Svensk Ridspiort, hehe...
Kommer dit på eftermiddagen, då ska väl säkert Yankee ridas lite och göra sig hemmastadd. Sen lär vi väl ränna runt på anläggningen och glo lite, det är ju sjukt fin anläggning som dom haft flera internationella hopptävlingar och mästerskap på så det blir ascoolt  att få rida där! :D

Torsdag 10/11
Tävlingarna börjar, men jag vet inte om jag ska rida just på torsdagen. Kan lika gärna vara på fredagen, eller kanske till och med lördagen. Men vi ska ju kolla på SM-klasserna också.
Invigning och ryttarfest på kvällen, det blir något kul ;)

Fredag 11/11
Ska förmodligen rida omgång 1 den här dagen, en LB.
Ska försöka att ta mig runt, det kommer nog att var amitt mål där nere i alla fall x)
Efter det lär jag väl kolla på de andra klasserna.

Lördag 12/11

Rider omgång 2, också en LB. Sen räknas resultatet från dag 1 och 2 i hop.

Söndag 13/11
Om jag kommer till final, så ska jag rida nu också, finalen. Men det är bara de 10 bästa som får vara med, alltså inte så stor chans.
Och sen är det ju riktig SM-final, vilket vi självklart stannar och tittar på ;)
Sen drar vi i väg upp igen, mot Norrland.


Kommer att bli en GRYMT kul resa tror jag! :D






Kommentarer
Postat av: Bella

Du rider nog torsdag fredag och final lördag. så var det i fjol :)Dt är grymt kul!!

2011-09-24 @ 23:12:26
Postat av: Louise

Jag tycker det är konstigt att de har sm så långt ner i landet, det borde vara typ i mitten...

Men så kul! Lycka till!

2011-09-25 @ 07:53:31
URL: http://livingwithbompa.blogg.se/
Postat av: Björg

behöver du en groomer ? :P <3

2011-09-25 @ 09:10:45
Postat av: Johanna

åååh, jag vill också (Y) <3

2011-09-25 @ 12:51:05
URL: http://teamjw.blogg.se/
Postat av: Tilde Åhlin

Jaa! Då kommer typ hela ettan på Sveriges Ridgymnasium, Varberg och kollar! ;D

2011-09-26 @ 22:27:52
URL: http://varbergsrg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0