Sälja hästar

Visste ni att jag har nemas problemas med att sälja hästar?
Har aldrig varit så där supersentimental när hästar har kommit och gått. Inte när Armani åkte, inte när Lucifer åkte och det känns inte ens jobbigt att Mai ska åka snart.

Självklart älskar jag alla mina hästar jättemycket och de är absolut inget slit-och-släng gods, men av någon anledning stör det mig inte att hästarna inte är mina länge. Jag tänker då och då på hur de har det hos de nya ägarna, men jag har liksom alltid vetat att ingen av mina hästar kommer att vara kvar för alltid.
Istället för att tänka att man äger hästarna, brukar jag tänka att man har dom till låns. För mig är hästar ingen vara som man betalar lite för och sen äger man den, för mig är det bara mellanhänder, det där med pengarna.
Man köper helt enkelt sig själv ett par år av erfarenheter och vänskap.



Hästar är helt enkelt för fantasiska för att räknas till några varor, som någon jävla bil. JAG tycker att man inte kan äga en häst, en häst är aldirg "sin". En häst är en egen individ som inte tillhör någon.
Man får helt enkelt hästarna till låns, och det ska vi vara jäkligt glad för.
För vart skulle vi vara utan våra hästar?



Kommentarer
Postat av: jossan

För mig blir hästen en vara när den får byta hem x antal ggr.. För att man ska ha något nytt, något bättre. Eller något annat. Det blir ett redskap.

2011-09-14 @ 19:41:54
URL: http://minfux.blogg.se/
Postat av: fredrika

håller med dig helt, även om man tycker om en häst kan man också gå vidare på en annan

2011-09-14 @ 20:31:09
Postat av: Anonym

Tack detta hjälpte mig jättemycket :) det kan hända att jag måste sälja Bompa när gymnasiet tar slut och det känns skitjobbigt!

2011-09-15 @ 08:59:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0