Resultat Wången

Jo, kom på att jag kanske kunde skriva hur det gick i dag också x)

LC
Mai var först ut, och jag var, tro det eller ej, JÄTTENÖJD!
Jag försökte bara låta henne ha nosen framme och helt enkelt inte kräva något av henne utan bara låt henne galoppera på.
Det resulterade i en superfin runda som till och med räckte till en vinst :D
Och vad vann jag då? Jo, en sjukt snygg Equilinepiké! :D



Ryggen:



Den blir finfin i morgon på dressyrträningen ;)

Yankee var faktiskt fin han med, lite väl lågt tempo kanske men en helt okej runda. Ett riv på 6:an och ett tidsfel, men jag red jättelångsamt så det var väl inte så konstigt :P

LB
Yankee var, ja, helt GALET fin! <3
Jag lät han bara galoppera på i lätt sits hela banan runt i princip och var riktigt stilla i handen. Och som han hoppade ;)
Blev en hel del nya repor i magplattan...
Jag var supernöjd med min ridning ändå fram tills 7:an, då red jag i väg honom som fan och jag knep i hop ögonen och hoppades på det bästa. Men bäst som han är så klarade han det som ett proffs :P



Så det blev en felfri och riktigt bra runda för hans del, vilket dessutom innebär att vi är färdigkvalade till ungponny-SM! :D
Inte för att vi ska dit eller så, men det är ändå kul att veta att man skulle kunna vara med om man ville.

LA
Jag är faktiskt riktigt nöjd med rundan. Jag satte ett bra grundtempo och hade en massa tryck i henne och försökte bara rida helt på känsla.
Det lyckades jag med! :D
Jag red alla avstånd på känsla utan att planera eller tänka. Så himla skönt att man ser att det faktiskt sitter i ryggmärgen när min hjärna väl tillåter det att agera.


Foto: Lilly Blomqvist

Däremot glömde jag att räta ut henne på 4:an och blev kvar i innerhanden, så då stannade hon. Hindret efter tänkte hon också dra på en nit, men jag fick över henne med ett riv.
Efter det flöt banan på superfint :)

Med tanke på hur ponnyn var i torsdags så är jag hur nöjd som helst. Hon var inte alls genomriden och helt mot hand, men jag fick runt henne och hon hoppade riktigt bra.


I överlag är jag jättenöjd med min ridning!
Den var mjuk, rytmisk och jag red på känsla. Dessutom kunde jag släppa av alla tankar och känslor när jag gjorde halt, så jag tycker att jag har uppfyllt målen gott och väl :D
Skönt att jag fick en sån här dag efter Brunflo -.-

Och nu är livet underbart, för jag lyssnar på Johnny Cash och äter praliner.
blir det bättre eller?



Kommentarer
Postat av: Rebecka

grattis! Har faktiskt två fina bilder på dig och Y om du vill ha :)

2011-09-03 @ 22:43:21
URL: http://rebeckaledstrom.blogg.se/
Postat av: Louise

Grattis! :D

2011-09-04 @ 15:20:10
URL: http://livingwithbompa.blogg.se/
Postat av: rebecca

Vad roligt, grattis :)

2011-09-05 @ 10:10:59
URL: http://rebeccatengstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0