Resultat Näset

Nu har man kommit hem efter en låååång tävlingsdag, och det har väl gått både bra och dåligt ;)
Träffade Anna dessutom, det var jättekul att få träffa henne och hon var jättesnäll och hjälpte till med hästarna och filmkameran, tack för det!
Startade även Pärlan i en LC, det gick inte så bra (stannade ut mig på första hindret, yes man) men jag gjorde allt jag kunde, så jag är rätt nöjd ändå x)
Anna rider henne mycket bättre, så mycket kan man ju konstatera!

Mai
LC-LB
Hon var inte så fin idag. eller jo, i LC var hon faktistk riktigt glad och hoppade fint, men jag klantade mig lite och fick ett stopp på 6.an.
Sen i LB ville hon inte ens gå in på banan, vi fick leda in henne och smacka som några tokar. Hon tycker helt enkelt att inomhushoppning är bara riktigt jävla onödigt x)
Så någon vidare framåtbjudning blev det inte, hon kändes orytmisk, tittig och jag fick aldrig riktigt i gång maskineriet.
Därmed inte heller någon strålande ridning. Men hon stannade ut sig i alla fall, på 4:an och 5:an. Och sur var hon ;)

Men det gjorde mig inte så mycket, hon brukar bli sådär sur och tvär de första inomhustävlingarna så det var väl hänt.



Yankee
LB
ÄLSKADEUNDERBARA PONNY! <3
Han var helt klockren, så jäkla fin var han. Det var första inomhustävlingen någonsin för honom, och vad gör han?
Jo, han går in lugnt och fint och skuttar runt som om det vore en söndagspromenad. Stjärna eller vad?

Nu när han har hoppat hela sommaren så "flashar" han inte lika mycket över hindren, vilket är väldigt bra. Han slösar ju inte energi på att hoppa 50 cm över hindret varje gång och slänga upp bakbenen, så det är ju egentligen äldigt bra att han känner sig trygg med hindren och framförallt med höjden.
Nu känns LB så där härligt lätt, som om LA inte alls skulle vara några problem.


Snygg han var i engelska flaggan va? ;)
Schabraket for bak lite, som ni ser, men det var väldigt snyggt på honom, tack för lånet Linnea! :)

Och visst kanske man skulle ha debuterat LA, men han är trots allt 5 år och då tycker jag att man ska bara få ha det lätt och roligt, hur bra man än går ;)
Så LA får vänta tills nästa år och då ska det tamigfan se ut som en söndagspromenad!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0