Prova på novabett

Har funderat på att prova Novabett på Pärlan, för hon blir väldigt känslig i galoppen, där jag verkligen behöver "lyfta upp" henne och hon behöver det där stödet, men eftersom hon är så bekväm av sig så kan hon inte fatta varför jag ska hålla på och ta i henne, då ska man väl stanna, right? Det gör hon ju väldigt gärna ..
Hon är ju inte stark, och hon är ju inte så superkänslig så jag tror att Nova kanske skulle funka bra i just galoppen.

Just nu rider jag med ett vanligt bett, eller detta bett. Är det någon som vet om de är ungefär samma påverkan, eller om de är helt olika?
Man vill ju inte lägga 349:- på någon man redan har typ .. ;)

Kommentarer
Postat av: Isabella Bergh

Jag använder sånt där på Cricket och jag tycker de är super bra! (asså de längst upp) för de är som ett vanligt bett fast mjukare för hästen. Och Cricket är väldigt känslig i munnen och reagerar starkt men jag tycker han har blivit mycket bättre sen jag börja rida på de där :)

2011-09-17 @ 00:47:39
URL: http://cassechuck.blogg.se/
Postat av: Elin

Ett novabett ligger mer stilla än ett tvådelat gör eftersom det är rakt sen är det ju mycket mjukare också, kan dock säga att det lätt blir hack i bettet när hästen tuggar, men för övrigt super! ;)

2011-09-17 @ 01:02:23
URL: http://teamlantliga.blogg.se/
Postat av: Lina :)

Novabettet är kanonbra! Jag rider på det då min häst är superkänslig för både metallbett och delade bett, hon reagerade bra när jag bytte. Tog ett fint stöd utan att börja kasta med huvudet och släppa bettet när jag tog lite i henne :) Världens kanonkänsla i handen!

2011-09-17 @ 01:21:05
URL: http://linawikberg.blogg.se/
Postat av: RebeckaLodiin

Har tänkt att prova det på Jesse också, men jag vet inte riktigt, isf när jag rider lektion för han är oftast het osv. bär jag rider ut hemma så då håller jag mig nog till mitt 3 delade bett ;)



Och jaa, vem gillar Inte kommentarer ? haha :D

Ja men de andra, som du gillade, de är nog ganska snygga egentligen om inte på bild :)

2011-09-17 @ 10:23:48
URL: http://rebeckalodin.blogg.se/
Postat av: Emma

Jag hade ett nova-bett på Fabian i hoppningen. Det fungerade jättebra eftersom han är jättekänslig i munnen och behövde ta för sig mer och bli mer "olydig" i hoppningen för att hoppa som bäst :)

2011-09-17 @ 11:06:05
URL: http://zpeedunter.blogg.se/
Postat av: Louise

Min åsikt då, att om hon fungerar bra på gummibettet så ska du inte behöva byta bara för att hon reagerar så i galoppen, munnen blir ju inte mer känlsig för tat hon galopperar ;) Om hon är tung så blir det lätt att man vill lyfta upp dem, och visst kan man behöva hjälpa till lite men kom ihåg att det är drivning som får dem att flytta tyndpunkten balåt och lätta i fram :)



Om hon är känslig i munnen kan det ju vara bra att testa, har själv varit sugen, men som sagt är 349 kr ganska mycket :P

2011-09-17 @ 16:40:18
URL: http://livingwithbompa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0