Pololooken



Om man ska ha en speciell stil i hästmodet tycker jag att det argentinska polomodet är väldigt snyggt.
Det här krävs enligt mig för pololooken:

1. Piketröja med siffror
En pikétröja med stora siffror på och gärna från HV Polo eller Ralph Lauren.

2. Ett argentinskt skärp
Argentina är ju kärnan i polotrenden, så ett sånt här skärp med argentinskt mönster är ett måste.
Gäran från Kingsland eller HV Polo.

3. Repnosgrimma
Sen kan man knyta i hop det hela med en repnosgrimma. Väldigt snyggt och stilrent.
Gärna från Dyón eller John Whitaker.


Ja, om man orkar bry sig om att ha en lite egen stil så tycker jag att pololooken är en av de snyggaste!
Jag skulle absolut inte ha något emot en repnosgrimma, ett skärp eller en piké.
Riktigt coolt och dessutom finns det lite historia bakom det med alla argentinska gauchos som levde och lever på den argentinska stäppen.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0