Pärlan - 31 Augusti

Typ av ridpass: LYDNAD med några skutt i slutet.
Betsling: Vanligt tvådelatSyfte med ridpasset: Tempo & lydnad.
Mål: Att hon skulle vara elektriskt för skänkel, och stick iväg när jag lättade handen
Så här gick det:
Väldigt väldigt bra. I början var hon superseg, men efter uppvärmningen så var det att plocka fram starkbenen, haha. Som tur är så får hon ju respekt efter bara några minuter, och då blir hon galet fin. Hon brukar inte vilja ta stöd på bettet, men hon blev nästan lite för hängig i munnen, men hon vart väldigt pigg i alla fall, så det funkade ju kanon.
Dock red jag med mina stigbyglar med gummiband på, och de suger ju, verkligen. Först gick gummibandet av så jag bara flög åt sidan, ramlade inte av, men det var nära.
Sen gick jag och hämtade ett nytt band, men det lossnade i en sväng i galopp, jippie. (Också hittade jag den inte ..)
Aldrig mer säger jag bara! :P

Tog ett eller två språng på 90 cm, jättebra bjudning och hoppade jättefint.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0